onsdag 30 juni 2010

Favorit i repris!


Å vad glad jag blev när jag såg att det fanns en blus kvar. Favoritblusen är vackert rosenmönstrad och ack så bekväm. Inköptes för någon månad sen.
Idag hittade jag samma modell och kvalitet men i en skarp, cerise färg som är en av mina favoritfärger. Och till det facila priset av 99 kr!!! Rea. I vår lilla stad. Man tackar o bugar.
Eller gör helt enkelt "vågen" av glädje. Tänk att det kan vara så roligt att fynda.

Nu var det ju inte loppis denna gången, men jag är lika nöjd ändå. Nu har jag ju gett mitt belöningssysem i hjärnan nåt att gotta sig över ett tag.

I eftermiddag ska vi ta en halvdags-semester-tur med bilen till någon trevlig stad. Kanske man kan hitta nåt roligt där också.
Egentligen borde man sprida ut inköpsglädjen, men som lantlolla så får man vara glad åt stadsbesöken när dom kommer...

2 kommentarer:

  1. hmmm.......så det finns en ros som heter Dronning Ingrid :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Det är min pelargon som heter Dronning Ingrid. Sörjd o saknade efter att ha hamnat på komposten. Vintern, och mina icke-gröna fingrar, tog hårt på mina vilande krukväxter...
    Hoppas på att få tag på en ny, lika glad som den förra.

    SvaraRadera