söndag 13 juni 2010

Min första blogg

Ja så är jag då ute i bloggvärlden. Har suttit och kikat på alla proffsiga, vita bloggar, där alla verkar vara vänner och känner varandra.

Detta är ingen Vit blogg, inte särskilt Shabby, även om jag tycker att Shabby Chic är underbart vackert. Speciellt på sommaren.
Men till hösten vill jag ha färg! Och Cosy. Det är svårt att få det ombonat med helt vitt.

När jag ser
    allting
vitmålat, så känner igen det här...

Kistor och färger

För en massa år sen så målades allt brunt! Jag hittade en helt brunmålad, vacker kista som vi sandblästrade. Ursprungligen kom den från en av granngårdarna. När ägarinnan sålde och flyttade till stan, så såldes mycket av inredningen i det nio rum stora huset på auktion. Givetvis var vi där. Kistan inhandlades, tillsammans med ett kryddställ. Som också var brunt! Kistan är nu furufärgad. Den kommer nog inte att bli vit. Nu fungerar den som förvaring till sonsonens alla leksakstraktorer.
Kryddstället laserades vitt och kan med lite fantasi tas för Shabby... men mycket praktiskt är det i alla fall.

Alla mina kistor, trälådor och askar har i fått behålla sin originalmålning.

Nej, det är inte sant... hm... jag målade en gammal kista klarblå för att den skulle passa i det nymålade stallet. Blått för att jag hört att flugorna inte gillar blått. Kan inte landa, för dom tror det är himlen. Vackert, eller hur?

Så stallet blev till hälften blått. Och den gamla kistan som innehöll handdukar för putsning av pållar och tillbehör. Alla gamla, trasiga handdukar hamnade i den kistan. Tills stallet en dag blev ombyggt och målat i rött och vitt, med svarta hästar. Då åkte den himmelsblå kistan ut i det gamla hönshuset för att vänta på ett annat liv. Handukarna ligger numera i en röd skattkista av plast...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar