onsdag 16 juni 2010

Omtapetsering

Jag kände bara att jag var tvungen att tapetsera om hemma hos mig,
dvs här i bloggen.
Den där latte-färgen var ju så trist.
Denna vackra hittade jag hos
Backgroundfairy
Passar mer ihop med några av mina intressen.
Spetsar, textilier och smycken.
Many thanks to Karen!

Så till nåt helt annat.

STF firar 125 år och har genomfört en tävling
"Folkdräkt 2.0", som ska ge Sverige 25 nya folkdräkter, en för varje landskap.

Tävlingen har gått ut på att följa utvalda designers resor genom Sverige via deras bloggar. Ett syftet har varit att upptäcka Sverige och det rika textila arv och hantverkskunskap som vi har. En resa som har lett fram till 25 nya uppdaterade folkdräkter. Det vinnande bidraget ska sys upp och bli en bröllopsgåva till Victoria eller hennes Daniel.
Vinnaren är utsedd:
Dalarna: Hanna Johansson Frostell.
Visst är klänningen helt underbar!

Grattis Hanna och grattis Victoria, som får klänningen...

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera