tisdag 15 juni 2010

Pärl-"klåda"

Ibland blir jag så sugen på att pärla, dvs tillverka smycken av tråd och pärlor.
Började med denna hobby för några år sedan, när jag var konvalecens efter en operation och var i stort sett bunden till att vara inomhus. Det var mitt i smällkalla vintern, och jag satt och surfade lite förstrött. Jag fick bara sitta 20 minuter åt gången, sen skulle jag upp och röra på mig.
Så hittade jag Pärl-sidorna! Pärlor, smycken och tips och så web-shoppar! Beställde lite olika pärlor, kedjor och lås och efter några dagar så damp dom ner i brevlådan. Skickade maken till en välkänd slöjdbutik, Slöjddetaljer, för att inhandla bra tänger och verktyg. Så började jag bända, klippa och prova olika kombinationer. Slaktade gamla halsband som låg o skräpade på vinden. Skulle ändå upp och röra på mig med jämna mellanrum...
Resultatet blev bl a

1 kommentar:

  1. Hej Marianne. Vilken tur jag såg din kommentar på min blogg om kistan så att jag fann dig. Idag har jag haft min blogg i 2 månader, och det är så himla kul. Jag lägger mig som följare av din blogg.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Pia

    SvaraRadera