tisdag 27 juli 2010

"Danskan" blommar för fullt.


Den danska ros som jag fick av min man står på "bron" dvs trappan, och i sin grå ytterkruka så trivs hon utmärkt. Det verkar så i alla fall. Blommor och knoppar, gröna fina blad och så en underbar rosendoft.
Eftersom vi har en nätdörr som håller flygfän ute (och vissa fyrfotingar, ingen nämnd o ingen glömd) så känner jag ibland den där sköna doften även inomhus.



Den skarpsynte ser att rosorna överst är samma som sitter på rosenbusken.
Det var så många knoppar att jag valde att klippa av alla
utslagna blommor och lägga i skål i köket.

Småherrarna fick gå med Katt 1 ut på bron idag. Det är inte populärt. Det är jättefarligt utomhus. De för ett förskräckligt liv. Katt 1 ligger som en kung mitt på bron och runt honom kryper de små och försöker komma bort från friska luften. Det är så synd om dom små, om man ska lyssna på hur dom låter, alltså. Men det är meningen att dom ska bli stallkatter som ska kunna komma in då och då. Hur det nu ska gå till. Det slutar väl med att hela bunten sover i min säng på nätterna.
Om jag inte kan få tag på nån ny "mamma" eller familj till dom alltså.

4 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar.
    Vackra rosor och gulliga herrar.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina kommentarer hos mig, trevligt;o) Men vilka söta kattungar, jag är en riktig kattmänniska!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Såå fina rosor. Vackra både i skål och på buske.
    Det är nog inte lätt alltid att vara en liten katt....men får man ligga hos matte i sängen så....

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor. Jag plockar också in i skålar..de står sig så länge när de får flyta omkring i vattnet, och så lite flytljus..mmmm vackert!
    Kram Pia

    SvaraRadera