tisdag 13 juli 2010

Hittebarn-dubbeltabby

Det är helt otroligt. Nu igen!
En tur upp i lagårn (som är förvaringsställe för ditt o datt) och man hittar...

Förra gången så sa jag "aldrig mer". Då kom Katt. Eller rättare sagt hans okända moder lämnade honom hos oss. Med förtvivlan hörde jag en kattunge gråta svagt och när vi lokaliserat den så hittar vi en alldeles "ny". Någon dag gammal bara. Inga tänder, inga ögon. Nerkyld, undernärd och nästan alldeles förbi. Men jag masserade, matade med kattmodersmjölkersättning och skötte om honom. Innefattade även badning under kranen och toalett. En sån liten behöver nämligen hjälp för att kunna "gå på toa". Sent på hösten var det, och jag hade ingen större förhoppning att han skulle fixa det. Men

Som synes så har han växt både på bredden o längden....

Nu är det dags igen

Igår kväll hördes ett förtvivlat kattunge-jamande från vår lagård. Hittade de här två pojkarna. Ingen mamma som gör anspråk på dom. Den kastrerade hanen som är stallkatt såg oskyldig ut, och vägrade befatta sig med dessa spottande o fräsande killar. Hungriga som attans var dom. Törstiga. Lite uttorkade. Ganska "katiga". Men så plockade jag fram nappflaskan med mjölkersättningen och då delade dom broderligt på maten.
Sen fick dom bada. Det är istället för att modern slickar dom. För där går i alla fall min gräns.
Varför dom är lite blöta? Det är vår rottis som blir lite extra barnvakt och då blir det lite drägel här och där.

Nån som vill ha en tabbyfärgad kattunge (eller två) om drygt en månad? Maila eller skriv i kommentarer.

1 kommentar:

  1. Vilka små söta liv du har där! Och tänk att mammorna bara lämnar dem sådär... stackars.

    Tusen tack för din gulliga kommentar hos mig. Idag regnar det här i Skåne därför sitter jag med gott samvete framför datorn :)

    / Jenny

    SvaraRadera