lördag 10 juli 2010

Hjo i år igen


Förut om åren åkte vill alltid till Slöjdmässan i Hjo. Förra året stod vi över. I år hade jag glömt när det var.
Men så igår så fick jag sån lust att åka till Hjo och äta rökt fisk i hamnen. Det var ju så härligt väder, och det skulle bli skönt att komma hemifrån lite. Så vi styrde kosan mot Hjo. Snurrade runt lite för att hitta parkering, för det var värst vad folk det var! Överallt!
Till slut hittade vi en parkering för vår lilla bil vid hamnen och jag föreslog en liten promenad till parken.... Ännu mer folk!
Ja det så klart, det var ju mässa. Slöjdmässan.... Så det blev alltså ett besök där i år ändå. Helt otippat.
En massa fina saker. 
Goa fårskinn


Ulltomtar högt och lågt


Jätteläckra tovade kläder

  
Rökt fisk och potatissallad

Inget inhandlades denna gång, men det blev rökt fisk i hamnen och så en glass på hemvägen.
Jag har tydligen shoppat nog för denna veckan.
"Vill ha" känslan infann sig inte alls. Men det gör inget. Hjo ligger där det ligger.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    I fredags var jag också på hantverksmässan i Hjo.Jag tycker det är inspirerande och roligt.Jag handlade inte så mycket ,men kände mig nöjd med dagen.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera