lördag 10 juli 2010

Kanelbullekakan på nya fatet

Det är så hett att jag går inte ut om jag inte är absolut tvungen. Törs knappt kolla på termometern.
Vatten till hästarna är viktigt, hänga tvätt (perfekt torkväder) och så lördagshandlingen så klart.
Men annars håller jag mig inomhus. Tänk att vårt gamla hus kan hålla sig så svalt.
Ändå har vi både nätdörr och nätfönster så värmen blåser in ändå. Men jag vill inte missa sommardoften
av varmt gräs. Pimplar is-thé med persikosmak i stort sett hela tiden.

Nu har jag slängt ihop ännu en kanelbullekaka till eftermiddagfikat. Idag tog jag i lite mer socker o kanel, och nu ska det bli spännande att smaka underverket.
Förra gången jag skulle tala om för maken vad det var för kaka så sa jag "köttbullekaka" så jag är rädd att den kallas så här från och med nu. Förlåt, Maja/Husmorsskolan, men det blir så ibland här hemma, när man har mycket att tänka på, och så ska man försöka vara pysslig och huslig samtidigt.

Jag har fått en egen trimmer. En sån riktig som går på bensin och är lagom i storlek för att jag ska kunna använda den. Nu ska jag bara lära mig.... och så får det bli lite svalare för annars kommer jag att förgås i hjälm, plastskydd, lurar, stövlar och... undrar om jag ska ha skogshuggarbyxor med kevlar framtill också?
Fly, alla ogräs och uppstickande saker. Här kommer trimmermarodören.
Men om jag väntar tillräckligt länge så kanske det torkat bort...nåt att fundera på...
Ha en bra helg i värmen.

1 kommentar:

  1. Hej, Elsamarianne! Vad roligt att du länkade till Kanelbullekakan:) Den "härstammar" ju från mig, och jag tycker att det är så kul att du har haft så mycket glädje av receptet!

    Tack för bidraget!

    Kram fr Maja!

    SvaraRadera