söndag 18 juli 2010

Loppis. Kanske...

Söndag förmiddag. Perfekt dag för loppis.

Åt en sen, god frukost. Njöt av flera koppar kaffe. Ja, jag är en riktig kaffemoster.

Kollade utetemperaturen. 20,4 grader. Perfekt väder för att gå på loppis. Vad ta på sig?
En skön tunika, tights och sköna skor. Letade fram småpengar och fick ihop dagens
inköpskassa. Ger mig själv en budget för att inte förköpa mig. Vad duktig jag är...

Ut till bilen. Asch jag glömde tröjan, det är lite kyligt i alla fall. Blåser lite... undrar om det är
mycket folk.

En perfekt dag för loppis, helt enkelt.

Startar min söta lilla röda bil, där baksätena nu är urtagna för att fungera som shoppingbil-
drickabackar, hundfoder och veckohandla, då behövs lastutrymme.

Solen skiner och jag startar min resa genom det underbara landskapet. Jag åker en liten väg, asfalt men så smal och slingrig. Det gör inget, för jag känner vägen sen många resor förut. Sista biten är däremot okänd, så det ska bli spännande att se hur det ser ut där.

Snart är jag framme och jag känner det där förväntansfulla pirret. Shopaholic, nej inte så, utan mer känslan att vandra runt bland gamla roliga saker.

Nu är jag snart framme. Där är parkeringen

JAMENVA!!!!!???!!!
Inte en bil, inte en människa.

Åker fram till parkeringen. Skylt säger: Loppis klockan 14-18.

Jämmer o elände klockan är bara 12.
Vad göra? Stanna på detta gudsförgätna ställe, totalt tomt, eller åka hem och tillbaks igen?
Två mil enkel. Inte att tänka på att göra en turochretur. Så jag går runt och kikar in i husen där loppisen ska vara och inser att om det inte är folk här två timmar innan så har jag nog inte missat nåt....

Åter till min söta lilla bil. Samma väg hem igen. Besvikelse... Men hallå. En skylt!!!
Loppis!!!!
Vroom in på sidovägen.
En helt oväntad loppis med några bord. En sån där riktig loppis!
Om jag köpte nåt?
Nej, det fanns faktiskt inte en enda grej som jag kunde tänka mig att förgylla mitt hem med.
Men jag fick i alla fall gå på loppis idag.

Lärde jag mig nåt?
Jajamen.
Kolla tider.
Noga.
Innan.

För att trösta mig så gick jag in på The Graphics Fairy och laddade ner den här underbara reklamen-
tänk vad mycket roliga saker dom har i den nya affären... Denna gång är jag för sen till nåt.


1 kommentar:

  1. Hej alla ni som försöker lägga in kommentarer!
    Vet inte vad det är för strul med denna, men jag jobbar på det...
    Ha en skön vecka
    önskar elsamarianne

    SvaraRadera