torsdag 1 juli 2010

På resa till annan ort


Igår tog vi en liiiten tur till annan ort. Jag fick välja vartåt vi skulle åka.
Det blev Vänerns pärla Lidköping.
Rörstrands Fabriker är ju ett måste, och nu har dom byggt ut och blivit större än nånsin. Det är så roligt att gå omkring och kika på framtidens antikviteter. Glas, porslin och köksutrustning från Iittala, Höganäs, Rörstrand, BodaNova, Hackefors m fl. Och till mycket bra priser dessutom. Fick se Bröllopsserien och den nya serien "Fika med Farmor" som jag blev väldans förtjust i. Men det var Höganäs jag var på spaning efter...

Passade på att utöka innehavet av Höganäs Club-muggar, som är så goda att dricka ur.
Vita och svarta denna gång. Höganäs har alltid varit en favorit och jag har ändrat färgfavoriter genom åren, så vi har nog alla som tillverkats. Både muggar i olika storlekar, och tallrikar och assietter.

På baksidan av den gamla fabriken har de nu byggt ut stora lokaler för outlets och utställningar.

En massa fina saker. Supertrevlig personal. Och billigt!!!

Vi tog också en tur på "stan" och hittade en favorit. Brödburken!!!


Ångrade så att jag inte inhandlade den, utan bara tog ett foto. Blev också väldigt förtjust i några askar. Fanns både med rosor och horensia. Och i olika storlekar.

Tack till Lila Ella, en butik som jag rekommenderar och som också finns som webbutik, för att jag fick ta foton.

Men... inte värre än att vi får ta ännu en tur till Lidköping någon dag.

Vi gick in i en massa trevliga butiker, och jag hittade nåt som jag verkligen behövde.

Ett fint servett-ställ i vitt. Så nu ska det bli ordning o reda på servett-fronten.

Det var en trevlig utflykt som även innefattade gös med pepparrot. Ett måste i Lidköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar