onsdag 14 juli 2010

Samlare? Jag? Nehe då...

Jovisst är jag en samlare. Av allt möjligt.
För att räkna upp lite av mina samlingar:
  • fåglar i trä på en pinne
  • vaser i bordeaux/vinrött

    liten glasvas i bordeaux
  • hästar i olika material (gärna tavlor med spanska hästar)
  • garngömmor (papier maché med målade mönster, ofta kinesiska motiv)
  • flytande blått porslin
  • gamla spetsar
  • gamla sybehör/"syverktyg"
  • syramar/vävramar
  • väskor med tryck (såna man köper i matvaruaffärer till billigt pris)
  • vita linneservetter från olika resturanger (med namnet invävt i mönstret)
  • böcker (speciellt om handarbete, och gärna gamla)
  • Tidningen Lantliv (har nästan alla nummer som kommit ut)
  • Den amerikanska tidningen Victoria.
Får anses som avslutat samlande. Började prenumerera 1989 och har till sista numret juli 2003. Erbjöds fortsätta prenumerationen med  Country Living US version men den hade jag redan. Nu finns Victoria Magazine igen, men jag "läser" den oftast på nätet.

  • kistor, lådor och askar i trä.
  • refräschörer (flaskor i glas med sprayfunktion)
  • amerikanska bomullsfiltar
Och så till sist: Kattungar. Dessa hamnar mer under ofrivilligt samlande. Vill meddela att småherrarna nu äter fast föda (torrfoder för bebisar) och är nog äldre än jag trodde från början. Full fart här inne med Katt 1, småherrarna och rottis 53 kg som lekfarbror. Det kraschar och "brôtar" nästan alltid nånstans i huset. Jahapp, där rasade tio böcker ner från bokhyllan med ett brak. Katt 1 har som vanligt hoppat upp och hängt sig några bokryggar. Han vet precis hur han ska göra för att rasera en hel bokhyllerad.
Utekatt? Ja kvällstid eventuellt. Om det finns flygfän att jaga. Men jag är så "hönsmammig" att jag inte vill att han ska vara ute hela natten. Vi har faktiskt lodjur här, och vill inte att han ska bli lo-mat.

Jag kommer säkert på fler saker som säkert skulle hamna i listan Samlingar

Ha en bra dag i sommarvärmen. Passa på och njut. Minns dessa dagar då vintermörkret faller...

2 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för titten hos mig,ja visst är det roligt att samla på saker,man är liksom alltid på jakt.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hello! you are most welcome! Victoria has been such an inspiration for so many years. I hope you check back my previous posts - I have been celebrating Victoria for a while - especially the older issues.
    I am so glad to meet you and so glad you stopped by,
    You now have a new follower!
    Kathy

    SvaraRadera