måndag 26 juli 2010

Uppdatering småherrarna


Småherrarna leker i hundsängen. De älskar barn/hundgrinden.
Tänkte jag skulle uppdatera er lite angående småherrarna. Dvs de två små pojkkatter som jag hittade i lagårn häromsistens.


De visade sig vara två rediga herrar som omgående uppsökte toalett, åt torrfoder och hängav sig till ohämmat lekande trots "storebror" Katt 1 och vaktchefen Rottis.


Kvällarna är värst. När familjen ska kolla på TV eller umgås så blir det full rulle. Två små grå nystan leker, en större katt blandar sig i och röjer. Och så till sist, Rottis ska försöka få ordning på allt.


Man får aldrig vara i fred. Dom är alltid hungriga/törstiga och tre katter låter nåt alldeles förskräckligt när dom börjar låta. Har bebisfoder till alla tre, och var sin matskål. Det är ändå väsen.


Det är alltid nån på toa. Går man in i badrummet sitter det alltid nån inne i kupan, dvs katt-toan. Doften av lavendel sprider sig. Jo det doftar lavendel av sanden, så när dom "spolar" så luktar det oftast väldigt gott. Och när man tar upp en liten grå boll så förnimmer man en svag lavendeldoft...


Rottis har accepterat helt och fullt att hans hus har invaderats. Inte ens när dom leker i hans säng så bryr han sig. Eller om Katt 1 dricker hans vatten.

Katt, eller Katt 1...

Rottis vill gärna vara med och leka, och det händer att nån katt blir helt renslickad! Hunden är lycklig. Katterna är lyckliga men blöta. Jag gör inget annat är matar och tömmer katt-lådor. Men tanken på alternativet... nåja dom blir väl stora. Just nu är dom utkommenderade på trappan hela gänget, för jag ska röja inne. Och ha tre katter hängande i svabben är för mycket tom för mig.

Nån som känner för en ny familjemedlem, eller helst två? Hör av er.

3 kommentarer:

  1. Åh vilka små sötisar..men jag har så det räcker. Här härskar Skrutten och Tovis. Ha en fin start på veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Det låter som du har full sysselsättning. Men inte finns det nåt gulligare att vila ögonen på än lekande kattungar.Då behöver man knappast någon TV.
    Men som sagt dom blir ju äldre.
    Mina kattherrar Sven o Sigge gör inte så mycket väsen av sig.Jag skulle önska att dom var lite flitigare som sorkjägare. Vi har så mycket sorkhögar.Men katterna gör ju som dom vill.

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Vilka raringar, kan tro att det är livat hemma hos er just nu...kramen VIOLAN

    SvaraRadera