tisdag 31 augusti 2010

Decoupage och träslöjd i samverkan

Min svärfar tälje den. Jag dekorerade den.


Det var många år sedan som min svärfar täljde dalahästen från ett trä-ämne. Den har stått helt obehandlad och nu tänkte jag att det var dags att göra nåt åt den.
Så den fick lite vit sprayfärg. Bara så det anades lite och som underlag för decoupaget.
Sen klippte jag ut blommorna från servietter som jag sparat.

Sen får man givetvis blodad tand. Fram med flera objekt. Ett rostigt fat fick lite färg och så igång med saxen igen. Denna gång jobbade jag i uterummet.

Så vilsamt! Ingen TV, ingen telefon. Inget annat än ljuset, blommorna, lugnet och de vackra servietterna. Ett glas vitt alkoholfritt vin...


Och så hästarna utanför...De står gärna och kikar in för att se vad vi pysslar med där inne.


Vi hittade lampor på Ikea som matchade den stora lagårds-lampan. Går att dimma ner så det blir perfekt för
 både arbete och mys.

Så här blev fatet. Har inte lackat det ännu. Kanske jag lägger på lite fler blommor...

9 kommentarer:

  1. Vad fint det blev och det är kul med lite pyssel imellanåt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så läcker dalahästen blev...:-) här ska det oxå pysslas ikväll inför östgötadagarna som är i helgen, ha en fin kväll, kramen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för dina alltid så gulliga kommentarer hos mig!

    Så fin din kuse blev, kul med egen design;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jättefint, så kul att få se och det måste ha varit stört kul....at göra!

    SvaraRadera
  5. Det blir verkligen personliga saker.Riktigt fint.Hästen blir ju en elsamarianneshäst.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. hello,beautiful blog! sissy

    SvaraRadera
  7. Nämen vilken fin pålle!!
    Vad du kan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Oj vad du pysslar, och fint blev det!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  9. Gillar också hästen supermycket! Vilken energi du har med allt pysslande. Jag har inte skapat något på evighet och jag ska föreställa att vara (bbla.) bildlärare.

    SvaraRadera