onsdag 11 augusti 2010

En oväntad besökare

En liten oväntad besökare.
Min man sa genom nätdörren: "Ta med kameran och kom ut"
Då tänkte jag att det var nåt speciellt.
Och det var det.

En liten trast satt på marken precis under vårt köksfönster. Den hade kanske flugit mot ett fönster, eller så var den bara liten och otränad i flygandets konst.
Hunden stod bara och tittade på den först, och sedan...
gav den en stor slick på huvudet!
Jag fick smeka den försiktigt över den lena fjäderdräkten. Då spratt den till lite, och då kunde inte hunden hålla sig längre. Hopp!
Och fågeln flög ostadigt rätt in i våra stora buskar och fastnade där inne. Så jag tog mig in i buskaget och fick tag på den lille. Höll den i handen, och till slut så fick den kraft och flög iväg till skogen. Något vingligt och ostadigt. Men bättre än fågel i skogen än i handen... denna gång.
Slutet gott, allting gott.
Eller?
Vill inte tänka på vilka faror som hotar en liten, söt, nyutflugen trast.

Orphan thrush got kissed by a dog, petted by a human and finally found it´s way back to the woods.

4 kommentarer:

  1. Men gud vilken söting, och vilken go' hund som bara sickade lite på den!

    SvaraRadera
  2. Tur att allt slutade lyckligt...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig vovve, gav den en riktig puss;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Slutet gott,
    Fin bild.
    Ha en bra torsdag!
    Kram Anette

    SvaraRadera