lördag 14 augusti 2010

Förgänglighet och pärlor

Förgänglighet.
Rosor som snart ska till komposten.
Fortfarande vackra. Borde slängt dom för länge sen, men njuter av dom även i detta sista...


Och så en snabbvisit på loppis. Sju minuter innan stängning. Fick tag på den stora fjäderfyllda kudden i handvävd ull som jag glömde innan sommaruppehållet (bild kommer). Glömde helt enkelt att ta med till kassan då. Denna gång kom jag ihåg. Halva priset... kan det bli bättre? Visserligen till välgörande ändamål, men...

Hittade även detta fina pärlhalsband. Med cremefärgarde pärlor, som drar åt rosa. Givetvis inte äkta, men vackra ändå. Nu har det tvättats. Kolla in den fina köks-handduken som jag köpt på Ikea. Kostar 1,50 kr och är 100 % bomull. Jag införskaffade en hög sist...





Halsbandet kommer antagligen att "slaktas" och göras om till ett annat smycke. Eller till nåt i inredningen. Till den lampa som jag ska påbörja snart? Eller så behåller jag det som det är. Fint gjort med knutar mellan varje pärla.

2 kommentarer:

  1. Det var snabbt marscherat...:D ville titta in och önska en fortsatt fin helg, kram

    SvaraRadera
  2. Rosor i slutskedet är svåra att göra sig av med.det finns fortfarande skönhet.
    Halsbandet jättefint.Härlig färg.

    Ha en fin söndag!
    kram Margareta

    SvaraRadera