söndag 15 augusti 2010

Lazy Sunday

Idag är en sån där dag när man bara vill vila. Egentligen finns massor att göra, men jag har beslutat mig för att ta några timmar i äpplet-soffan med en bra bok. Tänk att den här bekväma gamla soffan är bäddbar! Man fäller ner armstöden, vänder dynan och under finns en halmfylld madrass på spiralbotten. Sov gott...

Jag lånar och läser många e-böcker, nerladdade från vårt bibliotek som är mycket välsorterat, men eftersom jag ännu inte fått min iPhone, så måste de läsas i datorn. Det blir lite knöligt i soffan, så jag läser en riktig bok. Läser och läser...



Det är ju en annan slags bok, Bandbroderi, så det är mer att bläddra och njuta och planera.

Jag får i alla fall sällskap i mitt söndagsmys.


Ha en skön söndag.

My friends and I are going to have a lazy sunday. Reading and resting.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Så mysigt det ser ut med fin soffa,trevlig bok och katt och hund som sällskap.=Livskvalite.
    Ja,växten med de långa revorna är en sådan viol.Också den som står längst in i hörnan i en lykta. (Den i hörnan var i stort sett död ett tag,men så fick den stå på rehabavd.ett tag och den ville leva.)Jag gillar dom mycket.Jag har förresten en mindre också.

    Ha en go stund i soffan!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det låter....har du också beställt en iphone 4? Jag beställde en igår.....kul!!
    De sofforna är härliga...vilka möbler de gjorde förr med ett gediget träslag!!!
    Ha en härlig söndag,
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  3. Så himla praktiskt och snyggt! vet inte om jag svarade på din tidigare fråga ang kakforme (för jag är lite förvirrad) men ja, det är en kakform.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du haft det bra.......

    SvaraRadera
  5. Låter som du haft en alldeles underbar söndag, min söndag får bli imorgon då jag är helledig och är i vattenhålet, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  6. Vad skön slappar dag du verkar ha haft. Själv har jag tillbringat det mesta av dagen på fotbollscup med de två minsta grabbarna. Varmt klibbigt och tusentals getingar... Och ikväll har jag suttit med bokföringen.
    Ha en bra start på din vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera