söndag 8 augusti 2010

Överraskningsresan i bild och ord.

Jag har varit på en överraskningsresa. Vi firade 20 år som gifta. Så jag ombades ordna katt-och hästvakt, boka hundhotell och packa lilla väskan. Så spännande. Lite förhandstips att jag skulle få en snabbvisit till Helsingör, min årliga "måste-resa". Får jag inte åka, så blir jag väldans tjatig. Speciellt under rosen-tider. Rosor efter Strandvejen är ett måste, helt enkelt.
Men nu blev det alltså en tur till Österlen, övernatting på mysigt B&B och så vidare till Danmark-över-dagen.
Vi börjar bakifrån.
Rosor och söt, afrikansk viol från torget i Helsingör. Wienerbröd från Helsingör. Såsskål och stort fat från gårdsloppis utanför Gilleleje norr om Helsingör. Vasen med silverfot från loppis i vår grannby. Lila vas från semesterresa i Rumänien. Lila fat med fot från...?  Minns banne mig inte....





Terrin med lock, stort fat och såsskål i porslin från
Köpenhamns Fajansfabrik 1930.
Vilket loppisfynd!



3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Låter som en mysig tripp!
    Fina fynd har du gjort oxå!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig resa.Och vilka fina fynd.Det är så roligt sen när man tänker tillbaka på var sakerna fyndades.En del kommer man ju ihåg iallafall.Rosor och vinerbröd är ju förgängligt,men ack så fint och gott.

    En god natt och ha en bra måndag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Grattis till era 2o år och vilket vackert porslin.
    Kram Anette

    SvaraRadera