tisdag 17 augusti 2010

Påskliljan

Nu har jag hittat henne.



Påskliljan. Denna söta lilla tjej. Som finns i otaliga former och färger. Såg en guldsprayad på en auktionssajt.
Till slut så stod hon där på min favoritloppis. Till ett mycket bra pris. Och perfekt skick. Inget att fundera över.

Så började jag forska lite om henne. Hon finns i olika skepnader. Ofta kopierad. Kolla in hos
AuktionsHuset Metropol
så får ni se lite olika varianter.

Men vem var J Nobelius som gjorde henne? Går inte att få fram nåt genom att googla i alla fall.
Alfred Nobels förfäder hette Nobelius. En Nobelius umgicks med C M Bellman.
Vilket som, hon är välkommen hem till oss. Vet ni nåt om hennes skapare, så hör gärna av er till mig.

4 kommentarer:

  1. vet inte något om henne, men du söker väl på internet kan jag tänka.
    Hon är vacker i allafall.........

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är hon fin.. Det bor en hos mig också.. :) Vet tyvärr inget om henne.. :/
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. hei.
    så vakker hun er,nydelig.
    vet ikke noe om henne jeg heller,
    ønsker deg en fin dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Vad fin hon är!!

    tack för hälsningen hos mig! :)

    SvaraRadera