måndag 9 augusti 2010

Resan... fortsättning

Vi reser bakåt i tiden.
Förut så visade jag mina inköp från Danmark.
Nu kommer fler reseminnen från vårt underbara grannland och vår porslinsbröllops-resa.

Folktomt på vägen norrut...
Turen gick norrut från Helsingör direkt från färjan. Har tillbringat stora delar av somrarna i min barndom  här. Våra bästa badplatser fanns kvar.


Och vi hade glömt badkläder. Jag var så sugen på att hoppa i. Det var lite molnigt men väldans varmt.


Men som ni vet, så är sand i skorna ingen hit om man tänkt gå på shopping efter. Så jag spatserade lite fint på stenarna.

Sen vände vi av ner till Helsingör. På vägen stannade vi vid en gårdsloppis och en antikaffär. I Helsingör fick mannen sin efterlängtade stekta lever, och jag åt fisk som vanligt. Vi skulle strosa runt och shoppa, men det var så mycket folk så vi handlade snabbt, och på väg till färjan stannade vi på torget och köpte blommor.Sen var det dags att återvända till hemlandet.


Denna lilla resedagbok skriver jag baklänges. Slutar alltså där det började, om man kan säga så...

4 kommentarer:

  1. Men Hej!
    Ha ha!! Jaa, vi kanske gjorde det..
    Gick om varandra där ner..
    Visst är där vackert..

    Jag har bott i Skibby för ett antal år sedan.. Hmm.. dvs. 13 år sedan.. Bara älskar det landet.. Kom på mig att jag måste åka ner oftare..

    Ni hade en Underbar resa ni med ser jag...

    Ha det gott!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Danmark är mitt favoritland efter Norge. Konstigt vore det annars född som jag är av två danskar, och har tillbringat åtskilliga dagar i mitt liv där nere. Men då mest i södra Jylland. Kul att åka dit på inköpsresor jag har ju liksom inga problem med språket...ler. Ser ut som ni hade en mysig tur.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vad härligt!
    Jag fick en akut längtan till Danmark.
    Kram Anette

    SvaraRadera