söndag 22 augusti 2010

Vill också ha...

Skulle på kalas igår. Fick veta i sista stund att det var vi som skulle ordna present. Och att det skulle vara en blomma...
Sagt och gjort. Vi åkte runt i alla blomsteraffärer på orten och även handelsträdgårdar. En sak är klar. Det är inte nån bra tid för växter. Man skulle givetvis ha beställt nån fin bukett, men det var som sagt inte tid för det.
Så jag införskaffade raskt från handelsträdgården:
  • 1 st lykta
  • 1 st kruka
  • lite lila "bös"
Väl hemma så offrade jag min söta afrikanska viol, inhandlad i Danmark. Jag råkade införskaffa tre stycken "nya" violer på handelsträdgården, men det var lite för rufsiga för att hinna se fina ut och passa som present. Så jag gjorde ett litet "swap", dvs ett byte. En fin viol mot tre rufsiga.
  • lite spets (virkat av min mor)
  • lite möbelband
  • en rosa pärla
  • ett litet smycke gjort av vintage-pärlor och silvertråd
och så blev det denna blomsterlykta. Mycket uppskattad present.

Och nu vill jag ju gärna ha en likadan själv, så klart.

Bilderna togs i all hast i duggregnet på väg till bilen.




det röda är eldbärarrankan som står bakom...ser lite märkligt ut...

7 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilken present!! Vem skulle inte bli glad för den.Det är ju så fint med en växt i sådana här ljuslyktor.
    Bra när det är mer än ett användnigsområde.

    Hoppas du har det bra!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken härlig present du fick ge bort,ser underbart fin ut.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  3. Blev verkligen jättefint, hade blivit överlycklig för en sån lykta med innehåll...
    Ha en fin start på den nya veckan!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  4. Hej...

    Hihi.. vilken tur att man har lite fantasi då så man snabbt som rackarn kan sno ihop en sådan FIN present!! På så kort tid...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Oj det var snabbt fixat! Roligt att ordna små presenter sådär tycker jag. Och helst av allt vill jag att de ska vara någonting särskilt som värdinnan tycker om eller som jag vet att hon vill ha... :)

    SvaraRadera
  6. Den gåvan skulle jag blivit superglad över, så fint du satte ihop sakerna, ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
  7. Åh vad fiiiint. Jag fyller den 5e oktober :O) skojar bara. Superfin present. Kul att du deltar i min utlottning
    KRAM

    SvaraRadera