onsdag 1 september 2010

Att klä sig i botanik och historia- Gudrun Sjödén

Nu, mina vänner, blir det klädprat:
En av dom bra sakerna med att vara vuxen, är att det är ok att köpa sina egna födelsedagspresenter. T o m själva inköpet blir en present i sig.
Nu har jag inhandlat min egen present/presenter. Från familjen alltså. Och från mej själv. Till mej själv. "Kulturtant" som jag är...



bilder från Gudruns webshop.

Koftan "Steglits" i serien "Botaniska influenser" inhandlade jag i Gudrun Sjödéns butik på Södra Larmgatan i Göteborg. Man blir alldeles snurrig när man kommer in där. Vill ha allting... nästan i alla fall. Butiken ligger inte långt ifrån Saluhallen, där man kan gå och botanisera bland mat och blommor. Och äta lite gott, om man så vill. Dofterna är underbara.

För säkerhets skull så har jag även inhandlat ännu en present, via

http://www.gudrunsjoden.com/
en klänning "Elena"
ur serien "Alhambra och Bogesunds slott"
i svart, med vitt mönster.



Hade redan bestämt vad jag skulle köpa hos Gudrun, så jag blev lite besviken när klänningen var tillfälligt slut. Men som tur var så fanns den att beställa på nätet. Provade klänningen i en annan färg för att se att storleken jag tänkt köpa skulle passa mig. Sån skön modell och härligt material. Jag gillar hennes filosofi om naturliga material, och hennes färg och formspråk. Och hennes miljötänkande. Grädde på moset: en fin tygkasse istället för en plastpåse till inköpet.

I Göteborg fick jag se det stora pariser-hjul som dom byggt vid Operan. Jag hade missat detta bygge helt. Trots att jag dagligen läser GP. Kan det vara det att jag lusläser serierna och skummar resten?  Vilket fall som helst, inget jag kommer att åka upp i. Over-my-dead-body.

Och till detta:
så har jag vunnit ett tröstpris hos Pysselpalatset . Så spännande. Vilken supervecka det här blir!
Nu funderar jag på vad jag ska ha för tårta i övermorgon. Och ifall nån undrar: nej jag fyller inte jämnt eller nåt. Bara många år...

5 kommentarer:

  1. Oh, that's beautiful! My daughter would love that!
    Kathy

    SvaraRadera
  2. Vad skoj med födelsedag och att få i present att shoppa nya kläder.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej
    Mycket vackra kläder hon designar den damen.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  4. Jag sitter och funderar på vad jag ska ge mig själv i julklapp jag. Tycker ocskå om konceptet med egna presenter.

    Hadde också missar pariserhjulet men jag bor ju åtminstone inte i GBG längre så jag får skylla på det. Är höjdrädd men barnen kanske skulle tycka det var spännande.

    SvaraRadera
  5. Sänder ett stort grattis i förskott i fall jag glömmer bort att gratta dig, visst har Gudrun underbara kläder...:-)

    Vad jag skrattade åt dispyten mellan din katt och hund..så kan det gå..hoppas dagen din varit bra, kramen

    SvaraRadera