onsdag 15 september 2010

Bo på landet...

..har sin tjusning. Åtminstone en dag som idag. Solen skiner och det är varmt. Vi är ju ändå i mitten av september.

Igår eftermiddag blev det ju så fint väder, så vi/jag beslutade att ta en promenad. Vi, det var alltså jag och hunden. Om någon undrar hur mycket landet jag bor på, så kan ni se frånvaron av byggnationer... förutom bänken som vi satt upp för att kunna sitta och njuta av solnedgången... I hagen bakom bänken går tiotalet får under sommaren (det är dom som hunden spanar in).



Här i denna skogen växer det massor av lummer. Man får plocka till husbehov, annars tror jag den är fridlyst.
Bilderna är tagna med den nya iPhonen som jag inte är 100 på ännu.

Åkrar, ängar, små öar av lövträd. Rullstensåsar. Å, vad jag älskar det här.
På hemväg fick vi sällskap av de här. Alltid lika nyfikna, och hunden blir alltid lika stollig när dom kommer rusande för att följa med en bit på vår promenad. Tur det är staket. Annars hade dom nog gärna följt med ända in i köket.

4 kommentarer:

  1. Här är en till som älskar att bo på landet. Har varit ute och fotograferat idag. Det har ju stundtals varit jätte fint. Fick till en ny höstlik header från baksidan av huset.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. SÅ vackert ni bor...underbara omgivningar, även om jag bor på landet så har vi grannar runt omkring oss, hoppas dagen varit bra,

    kramen

    SvaraRadera
  3. Lyckliga oss som bor på landet!!
    Så mysiga bilder;o)

    kram Malin

    SvaraRadera
  4. Härliga lantliga bilder.Jag har ju också förmånen att bo på landet och kan inte tänka mig något annat.
    Det är livet....

    Kram Margareta

    SvaraRadera