tisdag 14 september 2010

Det här vädret...

...blir man inte klok på. Alldeles nyss kikade jag ut genom fönstret, och då for löven förbi tillsammans med massor av regn.
Nu lyser plötsligt solen in genom fönstret.
Är detta en liten kallelse att jag bör ta en sväng ut och göra nån nytta, alternativt nåt roligt?

Hösten kräver vissa attiraljer. Såsom fotskrapor. Nu pratar vi inte till badet, utan till trappan.




Har ju inhandlat snygga och praktiska (mest praktiska) gummistövlar. De ska funka överallt, utom på trottoarer i stan. Om jag ska in till stan, så ska jag banne mig inte klä mig i gummistövlar.




Regnrock. Hellång, med massor av praktiska veck och knäppningar. Ordenliga reflexer.
Och kardborrar. Man kan knäppa fast benen inuti. Det låter skumt, men mycket praktiskt.
Så andas den. Inte hörbara andetag alltså. Utan det är andas-funktion, som det heter.

Fram med skinnhandskarna, på med kepsen och vips! så är man klar för vilket väder som helst.
Snart dags att stalla in pållarna för vintern, så det är bara att träna skottkärrekörning och bära tungt.

5 kommentarer:

  1. Vilken skitsnygg skoskrapa du har, och jag håller med dig om att om jag ska in till stan så tar jag nog inte gummistövlar hur snygga dom än är.
    Regnkappan verkar ju jättebra o praktisk.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Du är redo för hösten ser jag. Det är lite skönt med hösten det infinner sig ett lugn.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Då försöker jag igen med en kommentar. Skrev en för en stund sen men den ville sig ej.

    Man behöver verkligen regnkläder. Gummistövlarna ser präktiga ut och det tycker jag dom ska vara.Jag brukar köpa vinterfodrade nu på hösten.Dom jag har är otäta.
    Regnrocken ser också praktisk och bra ut.
    När man har djur är det ju bara att klä sig bra för ut ska man.

    Ha en bra kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Hej..

    Äh.. vågar knappt säga det men jag säger det ändå... jag brukar ha mina stövlar på mig ner till stan om regnet öser ner... Så, där sa jag det!

    Ny dator? Najs... Nu har du mycket kul framför dig..

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det har ju regnat hela dagen förutom de där härliga timmarna i slutet på eftermiddagen, dåtittade solen fram. Men nu öser det ner igen. Tur du är rustad du...
    Kram Pia

    SvaraRadera