onsdag 1 september 2010

Eight questions/Åtta frågor

Min bloggvän Kathy at  A Delightsome life,  http://blissfulrhythm.blogspot.com/ har skickat mig åtta frågor som jag ska svara på. Sen ska jag skriva ner åtta frågor till åtta av mina bloggvänner att svara på..
Eftersom Kathy bor i USA så får jag givetvis svara på hennes frågor på engelska...
Sen tänker jag fuska och översätta hennes frågor och skicka vidare. Hoppas hon inte använder nåt översättningsprogram eller Google, hi hi.
Ok, här kommer mina svar.

1. What fascinates you? Do you have something or some things that make you stop in wonder and in awe?
I stop and faschinates of the stars in the sky. As I live in the country-side, with no street lights, they sky is dark and the stars shine bright. Late night in the winter with stars falling, is a true wonder.



2. When cooking do you have a favorite recipe and do you stick to it completely or experiment and alter ingredients from time to time? I stick to the recipe of my favorite "kanelbulle-kaka" cinnamon, sugar and sour cream sponge cake. And brown sugar chocolate cupcakes. If I cook, like making food, I experiment...


3. If you were given the opportunity to take a weekend vacation alone, would you and if so, where would you go? If not why? I don´t think I would go alone. Can´t leave my family behind, like cats, dogs, horses, oh, I almost forgot, my husband...



4. Do you have a favorite movie that you could practically quote the dialogue? What do you like about that movie – the characters, the setting or the story? Dirty Dancing. I sing, cry, and love the music, story and characters.


5. If you could travel to time and visit yourself when you were just setting out in life – what advise would you give yourself? Take your time, think twice and don´t go on like a bulldozer. The truth is out there ;-)



6. Is there a part of your home you’d love to remodel? If you were given a blank check to do it up – which room and what would you do? Or would it be something outdoors? I really would like to have a large room for resting, crafts, blogging and sewing, instead of a large attic. All white, and with confortable furniture, an old-time record-player and a looong table for crafting so I don´t have to pack up every evening.


7. If you were to be granted the gift of a talent (one you don’t already possess), what would that be and why. I really wish I could play the piano, or any instrument... I love those classical piano-pieces.


8. Is there a time of day you like the best or a day of the week? Why is that? Sorry, I love both mornings, daytime, evening and nights. As well as every day of the week... but dark, cool evenings are maybe a little bit better...



Jag skickar dessa frågor vidare:
1. Vad fascinerar dig? Har du nåt som får dig att stanna upp och förundras?

2. När du lagar mat eller bakar, håller du dig till receptet eller experimenterar?
3. Om du får ta en minisemester helt själv, skulle du göra det? Vart skulle du åka/göra?
4. Har du någon sån där riktig favoritfilm? Som du kan alla repliker i?
5. Om du skulle kunna resa tillbaks i tiden och ge dig själv ett råd, vad skulle det rådet vara?
6. Finns det något ställe i ditt hem som du vill ändra om helt? Vad skulle du vilja göra där?
7. Om du fick en ny talang, vad skulle det vara? Alltså nåt du inte kan redan...
8. Är det någon tid på dagen, eller någon dag i veckan som är din favorit? Varför?

Dessa frågor vill jag skicka vidare till:
Jeanette på  Pysselpalatset
Tove på Man tänker sitt
Pia på Ateljé Skogslyckan
Tove på Husmorsskolan
Ninni på Hagagården
Mia på no47
ewa-christine på ewa-christines studio
Marie på Vita Ranunkler
Margareta på Fållorna
oj det blev lite fler, men det gör inget...

Jag hoppas ni kan ta er tid att svara på frågorna och skicka vidare till åtta vänner...

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken kul grej, jag svarar imorgon jag...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket arbete du fick lägga ner på detta inlägg.
    Intressant läsning och fina bilder.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åh jag har börjar fnula på dem... *gnuggar tankeknölarna*

    SvaraRadera
  4. Aha, jag antar utmaningen... alltid roligt att fundera lite över saker och ting.. Tack för tipset om rosor... har bara bruna ekologiska filter hemma men jag ska prova... kramen jeanette

    SvaraRadera