torsdag 2 september 2010

In the djungle

Kära vänner. Hösten är här. Eller?
Jag fick i alla fall en helt underbar kruka med ett höstlikt skogsarrangemang som dottern designat. Skulle fotografera med min nya iPhone 4 och--- det blir väl bra när jag får tränat. Men bilden blev ganska häftig ändå...


Ni, som jag, tycker säkert att Blocket är en outsinlig källa av ditten och datten.
Idag blev det både och.
Igår ringde jag på en annons på en benjaminfikus modell större, och på köpet skulle man få en palm. Tyvärr var de redan sålda när jag ringde, men eftersom köparen inte kunde hämta, så fick vi köpa dom. Inte så konstigt med transportproblem. Fikusen var 2,30 hög. Och palmen, ja den var i samma "måte".
Nu ser uterummet ut som en mindre djungel. Vi får väl se om jag lyckas ta död på dem... Till vintern får dom flytta in i huset, som har högt i taket (2,65) som tur är.

Min Displadenia, denna märkliga växt, fick chock när jag ställde in de här mosterblommorna, och släppte samtliga blommor på golvet. Eldbärarrankan börjar få gula blad, så det är väl tidens gång, antar jag. Men dom afrikanska violerna och pelargonerna älskar sitt nya hem i uterummet. Ljus, värme och svala nätter.
Mina fingrar verkat bli svagt gröna...

1 kommentar:

  1. Oj , så spännande ... du fick tag på riktiga prakt exemplar =)

    Härlig djungel du fått , jag håller tummarna för lång levnad , i det fina rummet måste de väl trivas =)

    Ha nu en toppen helg !

    Kram Sussi O

    SvaraRadera