söndag 19 september 2010

It´s a djungle in here...

Nu har jag bestämt att vi ska "hösta" och plocka in blommorna från uterummet. Där blir kallt nattetid men ändå varmt o skönt på dagen.

Så vi flyttade in jättefikusen, palmen, eldbärarrankan, displadenian, pelargonerna, violerna och de där gröna som jag aldrig minns namnet på...
Displadenian fick fart och satte nya blomklasar efter att ha släppt alla i en hög på golvet för något tag sen.


Puh vilket jobb. Fick köra de stora på en pirra. Självvattnande kruka är väldigt tungt om det är vatten kvar, och om man kör den på en pirra så får man luta den. Slutsats: fullt med vatten på det nylagda klickgolvet. Torka torka torka bort.
Alla blommorna mådde oförskämt bra, och jag hoppas nu att jag lyckas få dem att överleva vintern i vårt vardagsrum, som nu ser ut som en djungel.
I hyllan till vänster syns bl a min samling med gamla Victoria-tidningar.

Efter ett sjå med att få in alla växter på plats i bostadshuset (stora pelargonerna får flytta upp i gästrummet) så beslutade jag att tillverka en Latte Macchiato, i rätt ordning denna gång. Fattas bara en klick vispgrädde på toppen. Hur den smakade? Himmelskt. Och så en liiiiten bit kladdkaka till...

7 kommentarer:

  1. Pssst... jag har 38 blåvita terriner...psst. Ha det gott i djungeln!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej där tjejen!

    Mysigt med en djungel inne.. Jag har med börjat plocka in lite.. Hade inte så många men nån fick komma in..

    Vilken god kaffe det ser ut att vara!! För det är väll kaffe? Är lite off på Coffeedrinks...
    Kul när man kan fixa och trixa.. Vi har en kul maskin på jobbet.. Inte så avancerad men det finns nog 6-8 sorter..

    Ha det fint!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Det var aningen stora växter som du satt in.Men man måste ju försöka få dom att överleva.
    Vi måste också börja att stalla in våra pelargoner och afrikas blå lilja och allt vad det är.Skulle gärna vilja gör det en solig dag.
    Och så blir jag sugen på kaffe nu igen när jag såg ditt glas.
    Men det får nog bli sängen direkt.Jobbar imorgon.

    Ha en god natt och fin vecka!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det snart dax att ta in växterna och utemöblerna. Men jag väntar nog i 14 dagar.
    Kram Anettte

    SvaraRadera
  5. Så härligt frodiga dina växter ser ut, men oj vilket jobb att få in dem.
    Men så mysigt o ombonande med djungel inne.
    Det där med latte förstår jag mig inte på, gillar inte kaffe men en god kopp te smakar mums o jag kan tänka mig att det smakade gott efter allt slit
    Ha nu en fin septembervecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Pust vilket jobb du har gjort! Känn dig riktigt stolt:)

    Blommorna ser ju verkligen ut att trivas och din djungel ser mycket mysig ut!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Hello!
    It is nearly time for me to bring my little babies in to overwinter! Love your flowers -
    Hope you have a lovely day!
    Kathy

    SvaraRadera