torsdag 23 september 2010

Livet är inte alltid toppen

En blogg ska ju egentligen vara trevlig och upplyftande. Så ser tyvärr inte mitt liv ut just nu.
Så vill ni bara se trevliga bilder och upplyftande text, så ska ni inte fortsätta läsa.

x
x
x
x
x

1. Familjen har en begravning att vänta inom kort. En nära släkting har gått bort alltför tidigt. Har varit en jobbig tid, och den är inte över än.

2. Hunden, min älskade rottis, var med om en tragisk olyckhändelse igår. Han slog i sitt huvud och blev medvetslös. Efter det så kunde han inte röra sig. Vi fick åka akut till Djursjukhuset. Diagnosen är nu, med reservation eftersom dom inte vågade sedera och röntga, hjärnskakning med blödning och svullnad i hjärnan, alt skada på halskotpelaren. Under tiden på sjukhuset blev han lite stadigare på benen, men var vinglig.
Vi fick ta hem honom, och nu ska han vila och är han inte bättre inom två veckor så är det... ja jag behöver nog inte skriva mer.
Han ligger och snusar och snarkar i sin soffa. Jag sitter här med en klump i halsen...

3. Tre
allt går i tre, säger man...
gick ut i hagen igår kväll när jag kom hem från Djursjukhuset och hittar en rejält halt häst...ni som har hästvana vet att det är att pendla mellan hopp och förtvivlan.

Rosen.
En överraskning, och kärleksförklaring från min man. Satt på grinden när jag kom hem häromdan.
Rosen finns kvar på stolpen. Ett ljus i mörkret.

Jag tittar in till er lite, men vet inte när jag skriver nästa inlägg. Kram på er-

10 kommentarer:

  1. Nej ibland är det rent ut sagt pest, och då ofta allt som går samtidigt!

    Jag tycker i alla fall att du är toppen, även om livet är botten, och hoppas att det ordnar sig till det bästa med djuren!!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig.
    Livet är inte lätt.
    Här på bloggsidorna kan det ju lätt bli att man svävar ut lite,men verkligheten finns ju bakom hörnet.
    Det var så mycket för er på en gång.Hoppas ni får den kraft ni behöver.
    Detta med djuren är ju också så svårt,när man svävar mellan hopp och förtvivlan.

    Som sagt:mina tankar är hos dig!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Men goaste du..varför är det nästan alltid så att allt kommer på en gång.
    Jag tänker på dig och hoppas verkligen att allt löser sig och att ni slipper ta svåra val. Åh nu fick jag en tår i ögat...varma styrke kramar från mig.
    Pia

    SvaraRadera
  4. En stor varm kram till dig, hoppas allt ordnar sig, tänker på dig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Åh nej...känner så med dig...djuren...våra älskade vänner utan förmågan till tal men ett väl utvecklat kroppsspråk. Vad konstigt det är med livet....att allt bara har en förmåga att samlas. Vad fint att din man gav dig en ros....precis vad du behövde nu.....extra energi!!
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  6. Usch nej din stackare vad du råkar ut för! Vad hemskt att höra om din hund, hur i all värden har det hänt? Hoppas att det löser sig alltsammans och att du får ha friska djur (och människor) hemma snart!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Skickar styrkekramar i massor...

    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  8. Hej Elsamarianne...

    Ååå du.. Tänker på er! Allt kommer alltid i 3... Så är det här med..

    Jag hoppas såå att djuren piggar på sig.. Jag vet hur det känns..

    Hästar är det hopplöst när dom är halta gång efter gång.. (kanske är det hovböld)

    Livet går upp och det går ner.. hos alla.. fast det kanske inte syns alltid..

    Största kramen till er där hemma!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Vad ledsen jag blir över det som har hänt dig och din familj. Tyvärr är livet inte alltid så rosenskimrande som man önskar. Men jag håller tummarna för att djuren ska bli bra.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ibland så kommer allt på en gång, förstår att du har det kämpigt just nu...tänker på dig och hoppas att det ordnar till sig för både hunden och hästen...

    Många kramar från VIOLA

    SvaraRadera