måndag 27 september 2010

Nu känns det bättre...

Tack alla ni som har skrivit söta saker till mig, efter mitt senaste inlägg. Alla tummar som ni hållit, har hjälpt!

Vår häst-veterinär var väldigt bekymrad i fredags kväll, så jag hade förberett mig för det värsta scenariot. Hon trodde ett litet ben hade gått av...

Men vår goding, min älsklinghäst, haltade glatt in idag på hästsjukhuset. Vägde sig. 545 kg, där ligger man i lä....Röntgade sig och bedövade hovleden och undersöktes. Utan lugnande. Tittade bara nyfiket på röntgenapparaten och lyfte snällt det som skulle lyftas.

Diagnosen blev, att han nog halkat i leran och vrickat till lite... detgåröver. Lasta och åka hem igen. Med häst! Lycka! Hans tjejkompisar här hemma blev jätteglada att träffa honom igen.

Hunden har piggnat på sig också. Han har bara lite" rester" kvar- han är lite ostadig och vinglig fortfarande. Men lika glad och pigg som vanligt. Lycka!
Så det känns faktiskt väldans bra ändå. Den enda som behållit lugnet den här tiden, är katten.

Kram på er
elsamarianne

11 kommentarer:

  1. hej..och oj..läste ditt förra inlägg..ja vad säger man..förstår din ledsna ton och ja jag använder min blogg till posiva saker ..men ibland så kommer livet ifatt en och då skriver jag även det som tynger mej..Hopas innerligt att både häst och hund mår bra..begravning är inte något man vill gå på precis..var på en nyss då min ena granne hastigt dog..man blir påmind om att livet kan ändas fort och att det inte är oändligt..därför min käre bloggvän..fångar vi dagen..carpe diem.
    kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Roligt att det går på rätt håll med dina djurvänner.Dom betyder ju så mycket för oss.Vi får tro att dom snart är riktigt bra igen.

    Ha en fin kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad glad jag blev att allt börjar gå åt rätt håll.. Måste kännas lättare nu...

    Bamse kram

    Mia

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att allt verkar gå åt rätt håll. Har verkligen tänkt på dig skall du veta.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. SÅ sköööööönt. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Läste ditt föra inlägg och så SKÖNT att det ordnade sig med djuren. Din häst måste vara en ovanligt klok och snäll häst som tog det med sådan ro hos vetrinären!

    kram hELENA

    SvaraRadera
  7. Vad skönt för dig, det är inte roligt när djuren blir sjuka.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Så skönt att höra att det ser ut att ordna sig för dina älsklingar.
    Jobbigt när djuren inte mår bra.
    Underbart med rosen från din man, det kan man leva på länge.
    Önskar dig en bra fortsättning på veckan
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  9. Jag blir nog lika glad som du över dessa besked..så underbart!!!!!

    Ha det så gott, och ta hand om er både djur och männsker, kramen

    SvaraRadera
  10. Hej
    Oj va skönt att det gått bra för er med allt.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  11. Åh vad roligt, det kanske var lite tankekraft ändå! :)

    Men 545 kg? Herregud...ja det är ju för himla tur att man ligger i lä där ;)

    (det är min kära mor som har målat trappen)

    Kram.

    SvaraRadera