torsdag 9 september 2010

Småherrarna och deras vän.

Småherrarna fick flytta ut till stallkatten, för de höll på att riva hela huset. Hunden blev mer och mer irriterad på kattungar hängande i gardiner och liggande i hans säng.
Därför kände vi att stallet skulle vara rätt ställe för dom att flytta till. Innan rottis tog saken i egna händer, eller hur man nu ska uttrycka det. Hästarna älskar katter, och de delar gärna med sig av både bädd och värme. Småherrarna döptes till Bill och Bull (fråga inte vem som är vem, för det vet jag inte) och togs hand av stallkatten Pompe.

Kroppsspråket hos katterna är helt underbart. Svansen rätt upp= heeeeej!
Notera huvudet som sticker upp under golvet (huset är uterummet). Nästa är nog (min egen tolkning, obs!)
krok på svansen på gul katt= det är jag som bestämmer, det kommer väl du ihåg?
Sänkt bak på grå unge= oki
den andra ungen luktar noga på honom (syns knappt bakom salvian), för den gule är en exakt kopia av innekatten, så tom matte tar fel ibland.


Och så unge 1= va cool han är... och snäll
unge 2= jaaa, jätte
gul katt= gu va trött jag är på dom...
Skönt i solen. Skuggan av fotografen syns... asch då. Nåja, utan fotograf= ingen bild.

8 kommentarer:

  1. Vad söta de små herrarna var och de var väldigt lika varandra.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Vilka små godingar! Vår Freja klättrar oxå i gardinerna...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hallo vilka godinga BIll och Bull är då:)..och svansen rätt upp i luften tycker jag låter bra..ha de gött och hoppas de små herrarna får det trevligt i stallet.. Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka sötnosar! Å vad jag saknar våra katter. De blev båda två överkörda på stora vägen. Så jag kan inte ha fler katter så länge vi bor här. Jag var ledsen när de gick bort. Fortfarande kan jag sakna deras lugna och fridfulla spinnande.
    Fast jag har ju mina stora luffsar som är goa de med.

    Håll tummarna att vi hinner bli klara med magasinet i tid. Det blir väl som vanligt lite halvfärdigt.

    Önskar dig en härlig helg!

    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Vår katt bor också bara ute. Vi tog emot henne från ett katthem som hade svårt att få någon att ta emot en så skygg katt som ej ville bo inne. Passar oss perfekt då jag är allergisk, och så får man ju ha gardinerna ifred på köpet! Fast vi har inga hästar att värma med utan har fått ordna ett uppvärmt utrymme i ladan. Kanske blir intill hönshuset i år istället för hon är bästa kompis med ankorna.

    SvaraRadera
  6. Hej! Den skall vara på vägen upp mot Vårgårda auktionen. Skulle skyltas tydligt stod det... Kram och trevlig helg! Pia

    SvaraRadera
  7. Kan tro att det är bus på gång med dessa yrväder, ha en skön helg, kramen

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vilka godingar där... Halleda!!
    Ja, hästar brukar tycka om katter..

    Ha en fin kväll!

    Kram Mia

    SvaraRadera