söndag 5 september 2010

Victoria Inspiration # 1

Det amerikanska magasinet Victoria har inspirerat mig genom åren. Jag har en "faiblesse" för just den viktorianska tiden.

De gamla Victoria som jag troget sparat genom åren tas fram med jämna mellanrum. Här och där sitter det gula post-it lappar. Där finns nåt som jag tyckt varit extra intressant.

Medge att dom fortfarande, efter så många år, är fulla av inspiration.
Här är det Victoria September 1994. Och ett reportage med Dr. Suzanne Ildstad och hennes kamé-samling.

Mina tre kaméer fick också vara med på ett hörn...




Igår var jag på en mysig shoppingtur med man och hund. Vi var hos Marie på Vita ranunkler  i Hjo. Där träffade jag Mia och Margareta.
Och så åkte vi till Butik Östergården i Väring. Där hittade jag äntligen den vispskål från Ib Larsen som jag letat så förtvivlat efter.
Mer om detta senare...

14 kommentarer:

  1. EN härlig tur du varit på....hos mysiga Helen har jag varit många gånger, gillar verkligen hennes butik, ha en fin vecka som kommer, kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med Caméer - jag är också svag för dem - stora skall de vara.

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så trevligt att träffas hos Marie.
    Den andra butiken du var i förstår jag att man också borde besöka.Såå snygga kläder!
    Cameerna du visar är också något jag gillar.Verkligen fina.
    Tidningen skulle jag också gärna vilja ha...Men man kan ju kanske inte ha allt.

    Ha en fin höstvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Underbara cameér. Kul att ha sett dig på kort inne hos Margareta. Så nu känner jag nog igen dig när vi nu nån gång får till en träff! Ha en fin start på nya veckan!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  5. Så vackert!
    Man kan söka mycket information om gjutning på nätet, men visst skulle det var kul med att gå en kurs.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. You have a beautiful collection! I love how you've shared how Victoria has inspired you! So glad you joined me this week!
    God Bless,
    Kathy

    SvaraRadera
  7. So nice that you have been able to get Victoria to read too.
    Your cameos are pretty and I look forward to more shared items.
    Judith

    SvaraRadera
  8. I love the cameo's- they are so beautiful!

    Carolyn

    SvaraRadera
  9. Lovely cameos. So glad that you are inspired by the Victoria magazine as I have always been.

    SvaraRadera
  10. Hello! The cameos are wonderful! Jacqueline and you are of the same mind! Fantastic how Victoria inspires us! Thanks for joining me again this week at A Return to Loveliness!
    I hope you have a fantastic day!
    Kathy

    SvaraRadera
  11. Hello! The cameos are wonderful! Jacqueline and you are of the same mind! Fantastic how Victoria inspires us! Thanks for joining me again this week at A Return to Loveliness!
    I hope you have a fantastic day!
    Kathy

    SvaraRadera
  12. I am so glad Victoria started putting out issues again. I shall be looking for more older ones when I'm out and about at antique malls and such. They are wonderful to gaze at with a cup of coffee. So glad to find your pretty blog!
    Brenda

    SvaraRadera
  13. Lovely cameo collection! This article inspired me too! Victoria is wonderful!

    SvaraRadera