tisdag 12 oktober 2010

Ännu en vacker dag

Soluppgång, och flera grader kallt. Nu är den vackra hösten här.
Imorse mötte vi två rådjur på den lilla skogsväg som vi ibland använder som genväg...kan bli senväg om man inte passar sig. Som vanligt så kommer jag på att jag har kamera i mobilen alldeles för sent.

I Skövde passade jag på att handla lite på Hem & Hobby, där det finns en massa fina saker. Hittade en klocka som passar till krokar och skylt som vi har i uterummet. Och så köpte jag en julklapp. Vad jag köpte kan jag inte visa här, i fall att mottagaren råkar kika in.

Fick också tag på ett sånt skydd till min iPhone 4 så att glaset inte blir förstört. Jag, min klant, såg inte (och inte heller försäljaren) att det saknades en liten sprayflaska i förpackningen.  Inte förrän jag tog fram den hemma så såg jag att förpackningen var öppen... ringde Telia och får ny imorgon. Tänk att folk ska stjäla hela tiden. Trist. Det är ju en resa på över 10 mil t/r. Som tur är så har vi ärende dit i veckan igen.

10 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte var komplett. Jag har varit på kurs i Skövde idag och jag var så sugen att kika in i någon inredningsaffär men jag hann inte.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. VIlken tur med en säljare som ej misstror en..skulle inte varit kul med 10 mil igen..här har det oxå varit en härlig höstdag, ha en skön kväll, kramen

    SvaraRadera
  3. Nää, såå typiskt!
    Är ju en bit å resa..
    Hopas det löser sig bra..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vacker bild!Både vid soluppgång och solnedgång är det ju fantastiskt nu.

    Typiskt när man kommer hem och allt inte är med.Känner till detta fenomen!

    God natt och en fin morgondag!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  5. Hej vacker bild du bjur på. .. ja det är väl tyyyypiskt att det ska vara nåt som felar. vilken tur att det går att rätta till det oxå.
    kram..Pia

    och du tack för alla snälla kommentarer du skriver ..sååå gulligt och man blir så glad:)

    SvaraRadera
  6. Tur i oturen att ni hade ett till ärende i veckan. Visst blir man besviken när man kommer hem och något inte är komplett!

    Ja, nu gäller det att se upp för både rådjur och älgar! Den här årstiden sitter man med hjärtat i halsgropen när man kör bil!!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Hej igen! Nej, den här kyrkogården ligger ca. fyra mil norr om Gävle!

    Kyrkogården vid Boulognern är också så vacker, vad roligt att du har känningar här uppe hos mig:)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Fin stämning i din bild...............

    SvaraRadera
  9. Fin stämning i din bild...............

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Man har sina gömmor, jag brukar säga att allt som inte är stulet kommer tillbaka.
    Fast när vi flyttade till huset så tömte vi en garderob med min mans kläder och hans kostym i en svart sopsäck, som hamnade på soptippen.
    Ha en bra dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera