onsdag 20 oktober 2010

Dom hänger löst...

Vissa av de saker som jag samlat på mig, hänger löst. Oftast för att dom tar upp plats. Eller för att dom inte förväntas ha någon funktion framöver.

Men jag har en plan... eller en plan för varje sak, kanske man kan säga.

Den här lådan har ett hål under "A" i Galoscher, som är gjort av möss som blivit instängda i lådan... Lådan står i en av de gamla foderrummen, så visitkort har lämnats ovanpå.
Planen är... antingen riva lådan och spara framsidan som en trevlig väggskylt nånstans. Eller spara lådan som den är och ha den... nånstans. INTE inomhus, säger maken.

En gammal kista av mindre modell. Målades blå för sjutton år sen för att passa in i det då nymålade blå stallet. Nu är stallet rött/vitt/svart men kistan står undaställd tills jag ska måla om den i någon annan passande färg. Vit? Svart? Placering....hm detberorpå.

Detta är nog det svåraste fallet. Enormt stor låda i tunn plyfa. Ni ser hur stor den är i förhållande till väggklockan. Fråga mig inte vad den innehållit, eller hur den kommit in i mitt hus. Denna lådan är jag oskyldig till. Den är "bånglig" och skranglig. Är nu upplagd tillsammans med spillvirket.

Jag är rädd att det är den sista, stora lådan som blir utröstad den här gången. Så vi släcker bilden på den när den åker ut.... hi hi. Ni som kollar på Idol vet vad jag menar...

3 kommentarer:

  1. Galoschlådan var ju underbar! Jag älskar gamla fina stora åbäkiga platskrävande onödiga saker. Min sambo ser det konstigt nog som en av mina sämre sidor.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är klart att du ska ta in första lådan och andra lådan blir fin med en annan färg. För den tredje lådan så finns det säkert någon bra användningsområde för, det kanske är någon annan kreativ bloggvän som kan hjälpa dig.
    Du kommer att vara skönt utmattad ikväll och när jag jobbar hårt brukar jag tänka att det är gratis motion ;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den slitna blå men har du inget som passar till så är ju vitt att föredra. Shabba sen fram det blå lite.
    Sköt om dig
    Kram Agneta
    PS har skickat mail till dig DS

    SvaraRadera