tisdag 26 oktober 2010

Förvaring

Nu är jag inte med i Fabriken men jag visar en förvaring ändå....

En hink som det antagligen varit godis i... det står under att det är Candy.
Nån som vet vad som varit i den?



Nu är det i alla fall:
Vantar, handskar och mössor som används hemma på gården.
Det anas en svag doft av stall i den.
Inköpt på loppis för 20 kr.
Står på vårt fina jugendskåp i ek. Skåpet innehåller mina kokböcker, verktyg, djurmediciner, ljus, penslar, plåster, batterier och allt annat viktigt som man behöver ha i sin hall.

Vågen används till att väga katter med. Man stoppar ett styck katt i en
papperspåse med handtag, väger katten och vet därmed hur mycket avmaskningsmedel
man ska försöka få i katten.
Den har tidigare varit hö-våg, men nu har jag köpt en ny som är lättare att läsa av, så denna
har ner/uppgraderats till katt-våg.

6 kommentarer:

  1. Gokväll!
    Vad bra ordning du har. Allt verkar ha sin plats.Och det är väl så när man har djur att det går åt mycket olika saker till olika göromål.
    Ordning och reda underlättar ju.
    Ibland har jag ambitionen,men....
    "Godisspannen" var fin..

    Godnatt!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  2. En sån där kattvåg skulle jag behöva. Fast undrar om det finns nån som räcker till min bamse stora Skrutten.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nää du jag har ingen aning..
    Vad bra att den fick ett andra liv iallafall..

    kram mia

    SvaraRadera
  4. Nej jag vet inte heller vad den används till! Men den är jättefin att ha som förvaring...din hall låter som mina köksskåp, där finns allt:) Från lus kammar till samarin, vilket påminner mig att jag borde städa där, men det tar jag en annan dag, hihi.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Mysig förvaring du visar,det behövs alltid.
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Jättefin och dekorativ.
    Kramis
    PS Jag älskar mina vantar.DS

    SvaraRadera