måndag 11 oktober 2010

Hjälpen mot kalla handleder...


Hutter, imorse vad det -4,3 grader... vi bor i en sån "kallhåla". Hade glömt ta in stora spannen med pelargoner. Är rädd att dom är oåterkallerligen frysta...

Vad passar bättre dessa kyliga dagar än handledsvärmare? Helst i ull, och gärna färgglada.

Mitt favoritgarn Fabel från Drops som ger så fina mönster alldeles av sig själv.

Nu har jag tre olika färger. Det är färgerna 521p, 677p och 904p-  Nu vill man ha ett par av varje färg...det blir många, men kylan stannar nog ett bra tag till. Eller så hittar man nåt annat snyggt på Drops sida. Praktiskt att skriva ut beskrivningen direkt.

De svart/grå/blå/bruna ska få "tummehål" så att jag kan ha dom under jobbarhandskarna. Stickar dom i ett stycke, syr ihop och lämnar hål för tummen. Ett nystan räcker till ett par. Väldans billigt och bra. Färgerna är lite missvisande på de här bilderna. På Drops sida så ser man dom bättre.

7 kommentarer:

  1. Nå har jeg kikket litt i din blogg. Mye fint. Jeg falt for bildet under her, av høstskogen. Så vakkert det kan være i naturen, selv om bladene faller.. Fant bloggen din inne hos Nygammalt. -Hulda, Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  2. Fina handledsvärmare av detta garn.Jag var inne på Drops sida igår och kikade runt.
    Nu gäller det att plocka fram varmare kläder. Här har varit minusgrader nu 2 nätter och det går ju nästan hela förmiddagen innan det blir lite varmare.
    Idag blev det bara en minirunda med Signe. Älgjakten har ju börjat. Då får man vara försiktig.

    Jag börjar jobba 15.30.

    ha en bra dag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Så snygga färger!
    Ja nu måste man bylsa på sig om man ska överleva kylan, men underbart vackert är det ute.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Urfina! Gillar skarpt när man slipper alla extratrådar efter färgbyten...

    Ha det så bra, kram Evelina

    SvaraRadera
  5. SÅ himla läckra..dom skulle man behöva i butiken...är lite dragigt i det gamla 1700-tals huset..

    Hoppas veckan har börjat bra, kramen

    SvaraRadera
  6. Åh vad fina. Såna skulle jag vilja ha. Säljer du ?
    Ja visst är det underbart i Camden....I Love IT
    kramis

    SvaraRadera
  7. Nu har jag mailat till dig :O)
    kramis

    SvaraRadera