fredag 1 oktober 2010

Konst eller bara för kul?

Mitt intresse för textil och broderier tar sig ibland olika uttryck.
Jag är väldigt förtjust i fritt broderi. Att få släppa alla krav på fina stygn i raka rader. Och så har jag lärt mig tova och då blir det oftast torrtovning på linne.
Små tavlor är oftast enklast att göra. De tar liten plats och man får fokusera på ett mindre utrymme.

Hösten brukar vara havsfiske. Då åker vi till västkusten och mår gott några dagar i september eller oktober.
I år blir det båttur till helgen, men jag stannar hemma och tar hand om hus och djur. Det gör inte så mycket, för man får väldans mycket gjort här hemma då. Måste bl a rensa ur frysen för den eventuella fångsten. Förra året fick vi, grannar och släkt äta makrill i veckor.
Detta är från en kväll vid havet. Solen går ner, och havet och himlen är grå.
Applikation och fria stygn på linne.
Detta är en höstpromenad lite tidigare på hösten. Löven har börjat gulna och det blåser ganska bra... ser ni björken till höger. Perspektivbild...

Tovat på linne.

Det är så roligt att göra de här små tavlorna. Jag går och "laddar" i dagar ibland.
Nu har det varit uppehåll, men eftersom hösten är min bästa tid, så blir det nog några tavlor snart. 

6 kommentarer:

  1. Tova ull är en konst jag vill lära mig. Jättefina tavlor.
    Ha en mysig helg
    kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara tavlor du gör..låter som du får en skön helg och spännande med fångsten..önskar dig sköna dagar då du får mkt gjort...:0) kramen VIOLAN

    SvaraRadera
  3. Det är klart att det är konst och vilka fina små tavlor.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort!
    Hoppas du får en härlig helg trots allt hemmafixande.

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ooo vad kul och tova!! Nått jag skulle vilja göra nån gång..

    Vad fina tavlor du gjort! Konstnärlig av dig...

    Ha en fin helg du med vän!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga uttryck för dina bilder.....grattis!

    SvaraRadera