lördag 16 oktober 2010

Man kan aldrig ha för många...

...lådor, askar och burkar. Och trälårar. Och kistor.
Jag är lådoman. Galen i lådor. Galen blir också mannen när jag kommer dragandes med än det ena, än det andra. Objektet för huvudskakningar just nu är inte det jag visar här nu, utan en stor lår av trä. Har innehållit havre innan mössen åt upp i stort sett allt. Innan havren och mössen så var det galoscher (?).... Ska visa låren, trälådan alltså, vid ett annat tillfälle, om inte "nån" har eldat upp den innan. Hotet hänger nämligen över trä-låren/lådan.

Mina senaste loppisfynd är de två lådorna i krokodil-liknande mönster med siffror på, samt en unica-box. Jag hittade lite fler saker, men dom visar jag en annan gång.

Två lådor och en korg. 

Unica-boxen och en korgväska
Unica-box

Ovanpå de två plåtskåpen står en gammal trälåda med spetsar
och en korg klädd med rosenmönstrad chintz som mormor hade sitt pågående handarbete i.
I skåpen förvarar jag pärmar och plastbackar med textiler och garner.

Lådorna är så fina. Rejäla saker med träram och detta präglade material. Tyvärr fanns inga lock med...

Ifall nån undrar över färgerna på bilderna.... jo jag har svagt lila väggar.
Man tager vad man haver...snabbrenovering för nåt år sen. 
Och plåtskåpen är grå/grå och beige/brunt.
Lådorna med siffrorna är svarta, unica-boxen gråmönstrad och...
inget blir som det ska när man fotograferar i det där rummet.
Rummet? Jo det är mitt alldeles egna lilla hobbyrum/hus
en bra bit från bostadshuset,
där jag kan hållas med mina lådor och spetsar och garner och...och...

12 kommentarer:

  1. Det blir aldrig för många lådor och korgar.Jag är nog mer korgoman,men är svag för lådor också. Fick med mig en liten svart plåtlåda hem ,från Erikshjälpen idag.
    Lådorna med siffror på var jättefina.Tänk vad dom kan rymma mycket.Och unica-boxen...
    Har man ett helt hus/rum,så kan det ju absolut inte bli för mycket.tack vare en massa korgar och lådor så kan man ju ha lite ordning på sina grejer eller hur?

    Ha nu en fortsatt bra helg!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  2. Är oxå en lådoman..vilka härliga fynd du gjort, dessa med siffror var ju bara för läckra..ibland har man tur och hittar det där lite extra, ha en skön lördagskväll, KRAM

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med dej:)..man kan aldrig få för mycket av snygga lådor m.m.. känner igen några av dina lådor..som alltså står hos mej oxå
    ha en skön fortsättning på lördagskvällen. kram..Pia

    SvaraRadera
  4. Å nää jag har inte de med siffror på , utan unicabox och en jädrans massa annat:) Ja du vilket namn skulle de va tro??.. tål att tänka på..skule vara något fyndigt namn då förstås.
    Min bod ska få namnet Selmas Bod..varför??.. jo hunden min huserar ute på den lilla tomten som är ingärdat av ett staket.. hon är vida berömd för hon skäller och jagar lite grand när det kommer någon och går utefter staketet.. vi har nämligen gator på båda sidor och boden ska stå med baksidan mot ena gatan och visa sin framsida mot vårt hus och den lilla trädgården..Selma är min hund och är oxå min första hund..hon har snart vaktat ( hon är inte så värst skällig trots sallt..bara lite och inte så hårt skall heller:) i trädgården i 8 år!! så varför inte döpa boden till detta fina namn:).. Har ju tänkt att sitta där ute och pyssla med jämna mellanrum..och jag vet att hunden kommer följa mej dit oxå..för hon är i stort stt alltid där jag är..
    gonatt..pia

    SvaraRadera
  5. Nej, man kan inte få för många av de gamla förvaringsboxarna och de är ju så fina.
    Ha en bra söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Lådor och boxar kan man aldrig få för många av... Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Har oxå dille på lådor och korgar... min man frågar alltid "Vad ska vi ha den till" mitt standarsvar "Vi förvara massor i lådan" Kram Kram Sari

    SvaraRadera
  8. Men lådor kan man ha huuur många som helst! Superbra förvaringsminimöbel! Så mycket småplock som man alltid har.. iaf jag.. Jag har små lådor i stora lådor o.s.v..

    Hoppas du haft en go helg!

    Kram mia

    SvaraRadera
  9. Hejsan.

    Inget fel på lådor och korgar!
    Mycket bra förvaring och dessutom snyggt.

    Lådor med siffror...så praktiskt och sååååå inne.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Håller med dig. Du är nog nästan värre än jag när det gäller lådor :O)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Underbara låder,perfekt till förvaring.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Så skönt med eget pysselrum, det skulle sitta fint här också:) Känner igen mig i att samla lådor och dina är jättefina!

    Hos mig kan det gå så långt att lådorna förvaras i nya större lådor och så fortsätter det!!

    Önskar dig en skön måndags kväll.

    KRAM Helena

    SvaraRadera