onsdag 27 oktober 2010

Min lille följeslagare

Den här lille killen har följt mig genom livet.
I början bodde han hos mormor och morfar, och vid varje besök så fick jag ta ner honom från skåpet och försiktigt leka med honom.
Han är nog betydligt äldre än mig. Jag tror han var gammal redan då jag föddes.

För några år sen så fick han flytta hem till mig, då mormor och morfars hem delades upp i arv.

Under sista flyttningen så förlorade han ett finger, vilket jag är jätteledsen för. Att jag som liten, bara några år, kunde leka försiktigt med honom, men inte som vuxen flytta honom utan att skada.






Det var fler saker som kom hem till mig från mormor och morfars hem. Det här är en liten detalj från en av mina andra favoriter. Återkommer med bild på hela, för det finns fler saker som hör till. Ni får se mer sen...

3 kommentarer:

  1. Åh, det var en nydelig liten guttefigur. Så søt. Skjønner at du ville se på den, og leke med den da du var liten. :)

    SvaraRadera
  2. Så himla söt docka är det en porslinsdocka?
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Så otroligt söt gammal docka, ser ut vara i porslin? Blir nyfiken på detaljen du visar längst ner...
    Ha en fin dag trots höstrusket.
    Kram Pia

    SvaraRadera