torsdag 21 oktober 2010

Rosa glas...och pärlor

En av sakerna i min rosa glas-samling.

Den här lilla glasskålen med lock brukar jag ha pärlhalsband i.





Det halsband som jag köpte på loppis för ett tag sen, och som jag bygger om, räcker till mycket.

Har gjort ett enkelhalsband som jag visat tidigare. Här kommer ett dubbelt-
visst är den söt, den lilla rosen framtill.




Jag kommer att länka detta inlägg till


  

For my over-seas blog-friends: please use the Translate-button for a-not-so-good translation.
Anything else you like to know? email me at

13 kommentarer:

  1. Hello Elsamarianne!!!
    What beautiful items this week! I love the pink jare...so sweet, but the pearls are just gorgeous! I love that sweet heart in between the pearls! Thanks so much for joining me for Pearls and Lace Thursday!!! I'm getting really excited about the giveaway!!
    Blessings, Doni

    SvaraRadera
  2. Vad vacker din rosa smyckes ask är och halsbandet är lovely!!

    Jag köper också färdig lingonsylt och andra bär...fast det tog lång tid att acceptera! Är ju uppfödd som du... att allt ska tas tillvara från det naturen bjuder på.

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  3. Vilket fint halsband med söt ros.Den lilla rosa asken var också fin.
    Nu behöver man ha lite vackert att vila ögonen på när det snöar och viner i knutarna.

    Ha en bra kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Fin ask och pärlhalsband.
    Idag var det kallt och lite snö kom det också.
    Nu är det dax för rattmuff och dubbdäck.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!!!
    Vilket vackert halsband, så fint med pärlor!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Beautiful Post, lovely treasures you shared! Hugs, Marilou

    SvaraRadera
  7. Beautiful necklace! I love the sweet rose on it, so unusual. Have agreat day!
    Hugs, Terry

    SvaraRadera
  8. Mmm.. vilket vackert halsband...
    Den lilla rosen är bedorande..

    kram mia

    SvaraRadera
  9. Så himla fint det dubbla halsbandet blev, riktigt romantiskt. Kan undra om det snöar och blåser halv storm hos dig med?
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Hej
    Vilken fin liten rosa burk du har och det fina halsbandet,helt underbart!!!
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  11. Skönt att det finns fler hör jag! Samma sak med skor hos mig också:)

    Önskar dig en skön fredagskväll, här väntar Skavlan!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar liten ask och pärlhalsbandet är jättefint. Ha en fin lördag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Nu får man lämna trädgården åt sitt öde, för nu ligger det snö ute.
    Lite skönt är det, nu får vi satsa på att fortsätta renovera inomhus.
    Ha en bra Lördag!
    Kram Anette

    SvaraRadera