torsdag 7 oktober 2010

Vi trodde nog att vi inte skulle sitta mer i vårt uterum, när jag plockade in växterna till stora huset. Men så snart solen tittar fram så blir uterummet varmt och skönt. Mysigt!

Nu har jag så många inlägg att jag inte riktigt har koll på vilka bilder jag visat....
Här är i alla fall några loppisfynd som jag har där nere i uterummet.



Nu ser jag att det skulle se väldigt fint ut om jag pysslade lite och fixade till en fin tändsticksask... ett projekt att tänka på, alltså.

Jag fick ett "ryck" igår och gick in hos frissan i stan och frågade om det fanns tid för klippning. Det fanns det, omgående. Inget återvändo.
Klippte av mig mitt långa hår, som jag sparat i sju år... nu har jag page ner till axlarna ungefär, och kortkort lugg- Gissa om det blev förvirring när jag kom hem. Hade inte förvarnat. Hunden kände inte igen mig...
Känns bra, eftersom jag idag även har lagt i lite ny kulör över det grå...

Men jag vet inte om min styrka satt i håret. För imorse vaknade jag och var jätteförkyld... det är inte vanligt. Nu känns det bättre.  Efter alvedon, nässpray och lite vila.

Imorgon ska vi åka på begravning. Sen hoppas jag att allt lugnar ner sig. Och att vi kan andas ut. Det har varit väldigt mycket omkring familjen den senaste tiden.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Finfina saker. Glaskaraffen med silverhals och lock gillar jag mycket.
    Det var modigt att klippa av håret så där på en gång. men du hade kanske mentalt ställt in dig på detta.(Var det Simson ,tro, som hade sin styrka i håret).....
    Hoppas då att allt går bra imorgon.
    Tänker på dig!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Du blev säkert jätte fin i nya frisyren. Ibland känner man bara att det måste hända något. Begravningar är aldrig kul, hoppas den blir vacker, och att det kan lugna ner sig lite för er sen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken förändring!
    När min pappa rakade av mustacshen, så var det bara hans katt som såg det.
    Vilket fint kakfat och ljustakarna tycker jag mycket om.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. DU dom karafferna i glas älskar jag, har ett par själv med lock..

    Jag klippte jag av mitt långa hår för 10 år sedan..var nervöst..hade alltid haft väldigt långt hår hela mitt vuxna liv, saknar det ibland...men trivs med mitt korta..ha nu en skön helg, kan behövas efter denna dag, kramen

    SvaraRadera
  5. Spännande med ny frisyr!!!

    Hoppas att allt gick bra på begravningen och att Ni får en lugn Helg!

    kram Malin

    SvaraRadera
  6. Att klippa håret är ganska omtumlande, jag hade hår nedanför svanskotan och klippte "urkort" det var härligt!
    Fina fynd.......

    SvaraRadera
  7. Hoppas allt gått bra idag!

    Godnattkram Margareta

    SvaraRadera