fredag 29 oktober 2010

Vilken dag...

Vissa dagar är bättre än andra.
Den började som vanligt. Sen fortsatte den i storstädningens tecken.
Dammsugaren gav upp och krävde reparation, men till slut så blev det klart.
Puh.

Sen fortsatte det med den vanliga stalltjänsten. Sen var jag slut...
kändes som om armarna slängde nere vid fotknölarna...

Släpade mig upp till vägen och brevlådan för att hämta posten.
Uppförsbacke.  Puh igen.

Och sen

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih. Jag har fått present!

Från Agneta, Nyanser av Vitt.
Ett par helt fantastiskt vackra, grå örhängen. Perfekt färg.
Och dom ligger i en jättesöt liten svart påse och på den
sitter en tagg med bild o text.
Helt underbart. Allting.


Och sen, som grädde på moset, så hade min man gjort stekt fläsk med löksås som överraskning
när jag kom in...

Det ser ut att bli ett bra veckoslut det här.

Glöm inte att vi vrider tillbaks klockan på söndag morgon.
Då är det vinter...tid.

Ha en skön helg önskar
elsamarianne

8 kommentarer:

  1. Vad gulligt du skrivit. Tack själv för mina helt underbara vantar. Fläsk med löksås...muuuuuums....
    Ha en mysig helg nu
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Vilka vackra örhängen!

    Skulle kunna tänka mig ett par sådana, mycket snygga.

    Här hemma vill ingen äta fläsk med löksås, tyvärr, det är ju jättegott.
    Får nog laga en portion till mig själv snart.

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Gokväll!

    Jättefina örhängen!
    Vilken bra dag du fick denna fredag.
    Hoppas du får en fin kväll också!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att en jobbig dag kan vända så! Örhängena är så fina, Agneta är verkligen duktig!! Fläsk med löksås var det länge sen jag åt men himmel vad gott det är och potatis till, vilken snäll gubbe du har:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  5. Hello!

    Jaa du, vilken tur! Att det blev en bra dag ändå..
    Brev på posten är ju såå roligt att få.. Är ju bara räkningar annars.
    Underbara örhängen.. Å vilket vackert packet..
    Fläsk med löksås mmmums!!!

    Ha det fint!

    Kram mia

    SvaraRadera
  6. Härligt med paket i brevlådan;o)

    Ha en mysig Helg!
    kram Malin

    SvaraRadera
  7. Låter som en bra start på helgen...dessa vackra örhängen säljer jag i gårdsbutiken, Agneta gör så vackra smycken, ha en fortsatt trevlig helg, KRAM

    SvaraRadera
  8. Yeah! Google translate worked! Now I have to go back and read! Wonderful, wonderful, wonderful! Love your gift and the surprise of the dinner by your husband.
    Dancing with JOY,
    Kathy

    SvaraRadera