måndag 29 november 2010

Återkoppling 2 och gul snö...

Här kommer lite fortsättning höstens utlovade redovisning.
Långt bort i trädgården ligger ett gammalt träkar. De två ringar som har hållit ihop det, har lossnat och jag har tagit till vara på dom. Den ena ringen, av fin zink, fick bli en ljuskrona i köket. Den andra sparar jag till nåt annat projekt. Ljusslingan räckte precis runt ringen, och sattes fast med tunn silvertråd (här sparas inte på kosingen, minsann, eller, man tager vad man haver) och i spetslådan hittades spets som kommer från en duk. Duken hade stora hål som inte gick att laga, så jag sprättade bort den fina spetsen... jag gillar ju återbruk.


Utanför fönstret syns den blivande grovingången/glasverandan.

I Gudhem, på Gudhems Hjärta, hittade jag det som jag letat efter länge. Ett flaskställ. Flaskorna hade jag innan.



Ni som inte orkar läsa mer om snö, kan sluta nu...

Gul snö ska man passa sig för. Men när det ser ut så här så är det ok. Det är SOLEN! som skiner på vårt gula hus och reflekterar på snön...

Till vänster ser ni olika bilder från en av mina favoritplatser på gården. Det är en plats i en av våra hagar, som jag fotograferat i olika årstider. Det sista, och översta, bilden var näst intill omöjligt att fota, för snart så ligger den en stor snöhög och spärrar vägen för mig och min kamera.

9 kommentarer:

  1. Hur har du det i snön vännen? Inga fler missöden va? Så fint du fick till ringen, gillar det där tänket, man tager vad man haver...
    Nej dugnet har inte fler timmar här, hinner inte hälften. Du ser bara det fina på bloggen..ler. Tog mig en ledig kväll igår och hälsade på barnbarnet, underbart. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev med ditt återbruk, det är det som är roligt och charmigt tycker jag också! Visst är det kul att handla men tusen gånger roligare att ha åstakommit det själv:) Här har vi också snö så det står oss upp i halsen:) Vi får pälsa på oss idag!!

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  3. Att ni har fått så mycket snö, sista bilden påminner om förra vintern när vi bara hade en smal gång.
    Fint pyssel du har gjort.
    Du kommer att orka och ta det som gratis motion. Men kommer din rygg att orka?
    Men håller man på med hästar så är man väl stark i sin rygg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Skapa något själv ger speciella känslor.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker din gula snö var fin :O)
    Hm...sitter nästan och hoppas på inställt flyg
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin ljuskrona du tillverkat.Du är så kreativ, inte bara i tanken, utan du får det gjort också.
    Väl att inte snön tar över dig helt.Men det är ju inte lätt att tänka på något annat än snö,när det ser ut som det gör hos er.
    Och elda får man göra så mycket man vågar.

    Ha det bra iallafall!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  7. VI har samma uppfattning om snön..sickens elände är det helt enkelt och du...så läcker din krona blev, ha de gott i stugvärmen, kramen

    SvaraRadera
  8. Oj! Ni har nog mera snö än vi!

    Fint med spännande återbruk!Vad snyggt du fixat!

    tack för din hälsning hos mig :)

    SvaraRadera
  9. Såå snyggt det blev med ringen! Återvinning är bra!

    Kram.

    SvaraRadera