torsdag 18 november 2010

Hösten passerar...

... och nu är det väl ändå vinter. Men när man går i skogen och ser vintergrönan så kan man tro att det är mitt i sommaren. Att den klarar sig!
Inne i hasselsnårets  koja hittade jag en överraskning när alla löven fallit. Tydligen har jag inte passerat här någon höst eller vinter, för den här hästskon har hängt här i...sexton år! Jag frågade barnet i fråga när kojan piffades upp...

Hittade också fina nästan cerise-röda knoppar, men har ingen aning om vad för slags träd eller buske det är. Egentligen borde jag knyta ett band runt busken så jag hittar den till våren... eller vet nån vad för slags?


För något tag sedan visade jag ett foto på en av våra hagar i första frostskruden med höstlöv på träden. Nu är det bara grått o trist.  Snön har nästan försvunnit och marken har frusit till en knagglig yta som är svår att gå på för både hästar och människor. Nu vill jag ha antingen snö eller mildväder. Så det så...

Jo förresten... vill bara klargöra att min karriär som balettdansös var över redan i grundskolan.... jag kan kunde visserligen alla fem positionerna, tåspetsdansa lite, och kunde... obs kunde, gå ner i spagat. Hade de där franska termerna ringande i öronen. Bras bas [Brah bah]! Gick över till konståkning och sen gick jag vidare till.... inget. Däremot går jag fortfarande som en anka. Första fotpositionen alltså...

7 kommentarer:

  1. Oj då nu skrev jag visst i förra inlägget ditt om kistan.. hihi.. nu får jag läsa vad du skrev nu istället..ha det gött..Kram..pia

    SvaraRadera
  2. Halloj! Tänk att du skrev att det är 44 dagar till nyåret! Jösses!!Ojojoj så tiden går!

    SvaraRadera
  3. Gokväll!
    Den 2:a bilden ser ut som där vore en mossbeväxt gammal emmastol.Vem vet?
    När buskarna inte har några löv är det allt svårt att definiera dom.
    Och marken den är frusen och det var inte lätt att plocka flak av mossa idag.Hoppas det tinar upp igen.
    Men ge dig inte ut att dansa nu i markerna när det är knuggligt....Var försiktig!!!

    Godnatt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det konstigt väder ute, i södra delen av landet. I norr verkar det visst vara snö, och det är ju inte så konstigt då vi har passerat halva november.

    Vilken skattkista med alla vackra gamla spetsar! :)

    Smart idé med guldsmyckena.

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Härliga höst bilder du visar.
    kram o ha en fin helg.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Hoppas Ankan får en trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jo, nog är det vinter nu. Massor med snö.. tycker jag om! Naturen nuförtiden spelar oss ständiga spratt tycker jag..

    Kram på dig!

    SvaraRadera