tisdag 9 november 2010

Jaha så blev det vinter

Igår hann jag med det sista måstena innan snön. Bytte en provisorisk stängseltråd till vita band i en hage. Den gamla tråden blev ett hjärta på väg tillbaks hem. Hänger på dörren till lilla stallet.
Nu är det värsta ovädret. Snöar, blåser och det är inget roligt alls.
Igår hann jag också fotografera litegrann ute. Jag har min iPhone så några inställningar är inte att tala om när man fotograferar. Bara sikta och tryck.
Växthus i eftermiddags-sol


vintergrönan under hasseln



soffan från den gamla vagnen,
 bykkaret som fick lämna över zinkringar till nytt projekt och
rhododendron som mot alla odds satt knoppar...


utsikt från frukostbordet i morse 

8 kommentarer:

  1. Fina bilder!
    Ja nu är det vinter och jag undrar hur jag ska ta mig till jobbet i eftermiddag ;-)
    Tack för många bra förslag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Kära nån, Ni blir väl inte insnöade....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Vilket fint hjärta du slängde ihop!
    Och bilderna är så fina med din iphone..

    Ha en fin kväll!

    Kram mia

    SvaraRadera
  4. Här har det snöat hela dagen och gör det än...och blåst har det gjort utav bara dne...riktigt ruskväder, hoppas det vänder snart, kramen

    SvaraRadera
  5. Åh så fina bilder..............en lisa för ögat!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder.
    Önskar dig en fin vecka,kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Underbart fin bilder du visar,härligt med pelargonerna som blommar och snön utan för.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera