onsdag 10 november 2010

Överraskning...

Jag fick en liten, liten present av min blogg-vän ewa-christine igår.
Det är en liten inch, liten och söt. Tänkte ha den som brosch. Och när den inte används så kan man ha den i en liten ram som en vacker liten tavla... inches går att använda till mycket. Visst är den otroligt söt och perfekt att ha till....ja allt.
ewa-christine gör de mest fantastiska textila konstverk, och hon inspirerar mig med sina underfundiga texter och vackra bilder. Tack!

Snö har vi massor av. Nån som känner för att komma och hämta lite? Det är nog nära 30 cm, för stövelskaften försvinner...
Igår kväll så tog jag några bilder på väg in från stallet. Det är mysigt att ha belysning, lägsta miljövänliga såklart, och lysa upp här ute på landet.


Det har kommit mer snö än så här. Idag har traktorn gått varm och nu kan vi ta oss mellan de olika byggnaderna utan större svårighet. Tänk, jag gnäller redan på snön. Och det är ändå bara början....

8 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Ser mycket söt ut din fina present.

    Va, har ni så mycket snö?
    Usch.

    Här är den lilla snö vi fick redan borta.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Vilken rar gåva...jissis vad snö det har kommit hpos er, vårat lilla täcke lär nog frösvinna på fredag, då ska det bli regn...:( ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  3. Vilket snöoväder det var igår tur att ni har traktor.
    Kul att få presenter.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken fin present du fick! Vad mycket snö ni fick. Här är nog bara ca 10 cm. Vackert, men tyvärr verkar det töa rejält.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Oh it is too early to think about snow! But I know it well be here in about a month or so. I love to look at it but sure hate to go out in it and shovel. Stay warm!
    Terry

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilken snäll vän och broschen är jättefin. Vad snö ni fått redan! Här har det också kommit lite grann och det räcker för ett tag nu.

    Det ser i alla fall jättemysigt ut med belysningen och snön på fotona:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Vilken fin present du har fått av din vän!

    Ja, usch, här har vi också snö. Har precis halkat bort till skolan och lämnat Elsa, fick gå världens omväg eftersom de inte har plogat våran vanliga väg. Är redan trött på snön, hihi.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Tack elsamarianne för att du var just min 30.000 besökare på bloggen. Jag är inte så aktiv hinner inte utan försöker dokumentera ett släktarv som jag förvaltar, och gör om till min egen konst.
    Du är alltid så generös och fin med dina kommentarer och jag uppskattar verkligen detta......
    Ha en härlig dag.........

    SvaraRadera