torsdag 25 november 2010

Snön ligger tyst på taken... inte

Här kommer uppdateringen av snödjupet i en del av Skaraborg. För d-ligt, om jag får säga så.

De som säger "det är roligt för barnen" borde komma hit och släppa ner sina barn på snön, så får dom se sina ätteläggar försvinna helt under. Var med om en sån händelse som barn, gick på skaren och åkte rakt igenom och såg himlen ovanför i ett hål.... som tur var räddade morfar mig. Minns känslan än idag, mer än femti år senare...

Nåväl.
Snön ska bort, eller flyttas på rättare sagt.
Vi har tre maskiner. En traktor och två Irus, tvåhjulstraktorer. Den ena Irusen har snöslunga, eller snöätare kallar jag den. En jättebra maskin att göra gångar med. Ska försöka ta bild på den så får ni se. Finns ofta på kyrkogårdar eller i bostadsområden. För ett oherrans oväsen. Luktar illa. Men jobbar bra.

Bilder. Varsågod och njut, ni som gillar snö. Och som sagt, det går bra att hämta här om man vill.

mina violer gillar att se på snön

här har snöslungan gått några gånger... syns det?


8 kommentarer:

  1. Passade på att gå min promenad strax efter de var här och plogade. Snöade utan att det blåste = uppfriskande.

    SvaraRadera
  2. Uj, uj, uj stackars dig ! Jag tycker att förra vintern som var så lång och snörik är i så färskt minne ........ jag vill inte ha det så i år igen, men det ser ju inte bättre ut !

    SvaraRadera
  3. Jag håller md...ska vi ha de här eländet nu i fyra månader...varför kan det inte bara vara lite lagom så där..kan tro att sibirien är här..det är bara att kämpa på, eldar förfullt i vedspisen och eldstaden på övervåningen..vill inte frysa i natt, kramen

    SvaraRadera
  4. Att det kan skilja så mycket, vi bor ju inte så långt ifrån varandra. Du måste vara rädd om luggen, kunde inte låta bli att le lite, nej du har inget flyt just nu....
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag tycker inte heller det är mysigt med all denna snö. Det kan ju se vitt och fint ut när man titta genom ett fönster,men allt detta skottande är inte för roligt.
    Två gånger höll jag på att halka omkull idag när jag var på jobbet..
    Men jag har köpt nya broddar,så man får hoppas att det skyddar lite..
    Iallafall så går det inte att påverka vädret.

    Ta det försiktigt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Ja det var värst vad kung Bore har dragit fram hos er!
    Vi har väl fått lite drygt 5 cm ungefär, och det tycker jag räcker alldeles utmärkt.
    Tur att du inte skadade dig i vurpan som du skrev om i förra inlägget, men jag förstår att det måste ha sett roligt ut:-)
    Har lagt till dig på min blogglista också nu:-)
    kram, Maria

    SvaraRadera
  7. men å andra sidan är det mycket ljusare och vackert att titta på, trots allt arbete.

    SvaraRadera
  8. Oj oj oj vad mycket snö ni har. Näe den får du allt behålla :O)
    Ha en mysig första advent
    Kram Agneta

    SvaraRadera