torsdag 11 november 2010

Tapeter uppåt väggarna

Vår gamla tapet i vardagsrummet hänger med. Så gör också den fina, smala bården. Taklisten börjar få ett slitet utseende. Men är det gammalt så. Nån målning blir det inte förrän tapeten byts, har jag bestämt.

Kossan hittade jag på en loppis hemmavid. Den får stå här uppe under taket tills jag hittar en ny plats för den. I köket kanske?
Vi har högt i tak, 2,65, så det är inte ofta som jag är på den höjden tydligen. Jag ser liiiiite damm på den svarta vasen, ett loppisfynd i den asiatiska stilen. Dags att ta fram trappstegen...dammvippan tar inget vidare.

7 kommentarer:

  1. Skönt på ngt sätt att inte ha allt damm i ögonhöjd,

    SvaraRadera
  2. Det passar ju bra med en kossa i lantligt hem. Man kan köpa bra ha saker billigt på Ullared som man sen undrar vad man ska ha dem till.
    Som damtrasor 5 kr, det blir dyrt om man köper många saker billigt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken rar kossa och tapeten ser ju fortfarande fin ut, oxh så shabbiga lister...:0) snyggt, ha en fin
    helg, kram

    SvaraRadera
  4. Fina gamla tapeter du har.När det är gammalt gör det ju inget att det släpper lite här och var eller flagar.Det får vi se som charmigt.
    Kossan var charmig också.
    Här behöver vi ingen stege för att se dammet.2 meter till taket.

    Ha en go natt!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Amen då får jag skryta lite om vår takhöjd nu då blink blink....
    4 METER... Här snackar vi svårt att damma...
    Sådan fin liten kossa! Har ni kvar all den snön? För här är det regn idag. Fast vi hade aldrig så mycket snö som ni..

    .mia

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar,ja det är nog vanligare en man tror att folk blir utbränd,jag ska ta det föriktigt.
    Fin kossa du har ,den ser riktigt gammal ut.
    kram o ha en fin dag.
    ninni.

    SvaraRadera
  7. Farligt att fota, då ser man dammet. Jag skulle fotografera närbilder på fågelburen i vardagsrummet. Ha ha..fick dammsuga den först, den har nämligen stått under vår öppna trappa innan... Ha nu en skön fredagskväll och en strålande helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera