onsdag 24 november 2010

Vitt vitt del två

Inget slut på eländet. Ja jag tycker att det är ett elände.

ungefär mitt i bild, bakom ett träd, finns en häst, och en till precis under taket...

Skulle försöka ta mig ner till lilla stallet för att hämta lite hö till hästarna som är lite sugna så där mitt på dan.
Såg väl inte så där mycket ut, för vi skottade i går kväll. Jag tog fart och... det var snö ca 5 cm ÖVER knäna. Jösses va jobbigt det var. Det är inte långt men orken tröt ganska snart. Väl framme så slängde jag till snögubbarna som stod där med snö nästan upp till magen.
Vände tillbaks och... blabam! så låg jag på magen i snön. Och det är inte lätt att komma upp när armarna försvinner ner under snön, ska jag säga.... dessutom så är jag ju inte världens atlet med en höftled helt av stål... Vad göra? Hör mannen starta upp traktorn en bra bit därifrån, så han hör inte när jag ropar lite förstynt HO hoooo. Ingen kontakt.
Så jag kravlar mig fram igenom snön till närmaste staketstolpe som jag kan ta som stöd när jag försöker komma upp ur snön...
Eftersom jag sitter här nu och skriver, så förstår ni att det funkade. Men det måste ha sett väldans roligt ut. Äldre dam med ful mössa kravlar fram på knä med snö upp till magen...
Tog lite kort igår kväll när jag och hunden var ute och gav nattamaten till hästarna. Då var det relativt nyskottat... Det är roligt att fotografera med blixt när det snöar...

6 kommentarer:

  1. Ju men visst, mycket snö har det kommit. Du får vara försiktig.

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket snö ni fått! Jag tror inte vi fått mer än en decimeter ungefär. Jag älskar ju en riktigt vacker snövinter som det var förra året. Men det är klart att igår var inget kul. Mennåt som måste sett kul ut var väl du som kröp runt...ler. Tur du inte skadade dig...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag har min butik i Tidaholm, där är det snö i massor. Igår när jag åkte hemifrån( Moholm) hade vi inte alls mycket snö, men när jag kom till Thlm.... man trodde inte det var sant, och idag snöat hela dagen.Brrr! Vill inte ha en upprepning av förra vintern. Ha det gott/ Monika

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, tycker oxå att et är ett elände framförallt med hård nordan och höga drivor med snö, gissa pom jag skottat idag, får sse om jag tar mig ut imorgon, kramen

    SvaraRadera
  5. Vilket oväder!
    Du får visa bilder på dina hästar.
    Det är en pyttegran, men jag ska köpa en lite större till helgen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Ja se livet på landet, man får ju prioritera. Ta på dig och var rädd om dig.
    Kram Anette

    SvaraRadera