tisdag 23 november 2010

Vitt vitt vitt...

... vart man än ser. Snö så in i bänken...


ser ni de två små i busken?
 Vi skottade igår med traktorn. Idag når den nya snön över stövlarna... Buskarna är platta, träden viker sig och det är inte klart ännu. Det ska komma ännu mer snö, i flera dagar.

Tack för traktor, snöslunga och en man som inte tar detta som en prövning, utan bara kämpar på.

Sänder också en liten tanke till vår duktiga svärdotter som håller gatorna rena i Göteborg. Hon jobbar i snösvängen och klättrar bl a på tak  och skottar rent på trottoarer. Stark tjej med positiv inställning.

Här är lite bilder från igår. Idag har jag inte ens gått utanför dörren ännu. Ska försöka ta mig upp till stallet och göra mina dagliga göromål, mannen har redan släppt ut hästarna. Dom gillar detta vädret. Inte jag...


utsikt från gödselstacken

snön på den här lilla granen ser ut som... älghorn

Hunden tycker att det är roligt att vara med ute i snön... ett litet tag. Sen vill han gå in och sova i finsoffan. Vi skämmer bort honom rejält nu, när han är "lite justerad" och går på medicin och dessutom får örondroppar, nåt som han hatar. Ser ni så fint han "shabbat" vår ytterdörr- det negativa av att kunna släppa ut honom ensam (väl inhängnat område) och att han lärt sig (och katten) att krafsa för att bli insläppt. Han gör likadant när han vill gå ut, så insidan ser likadan ut. Nu har vi ett draperi för ytterdörren, så det blir svårare. Nu kommer han fram till mig, och glor på mig, tills jag släpper ut honom.... så här ser han ut när han gärna vill gå in...

11 kommentarer:

  1. Ottoson han vill bara ligga i soffan han när det är busväder..och blåst har det gjort men nu jäklar är det hela havet stormar och snön vräker ned, ide blir det idag, kramen

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ja då vi har massor av snö här,så jag behöver inte hämta hos dig,fniss.....
    Men gud vilken fin vovve du har,förstår att ni skämmer bort honom nu.
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  3. Ja,jag säger då det:Så mycket snö.Ni har säkert fått mer än vi fått här.
    Men den är så tung och eländig. Rasar ner från uthustaket och lägger meterhöga vallar vid vedbod och andra bodar som man behöver gå till.Jag har varit ute i 3 omgångar och skottat och så har grannen varit här med traktor.
    Jag och Signe pulsade ut i skogen lite och det var en del träd som hade gett vika.Hujedamej!!
    Fin vovve.Han verkar duktig.Påhittig.

    Ska jobba ikväll.Åka runt-inget vidare i detta väder.

    Ha det gott i snön.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Ja, inte kan man motstå de ögonen.

    SvaraRadera
  5. Å, herregud vad mycket snö ni har!!! Här har de lovat snö men än så länge är det bara regn,regn... två dygn har det hållt på nu...

    Kram på dig!
    Evelina

    SvaraRadera
  6. Bra med egen chabbarhund, här i vårt hushåll får vi använda oss av sandpapper...
    Granen var ju helt magiskt vacker...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  7. Men GUUUUD så mycket snö! Jag kan knappt tro att det är sant - vi har ingen snö alls här. Hoppas iofs att den stannar borta ett litet tag till... i alla fall till december. Men det är klart... ganska vackert är det juh!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Så söt han är din vovve, och shabbat dörren har han gjort...*ler*....

    Nu snöar det här oxå, innan har det bara regnat...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Oj vad snö ni har och mer ska det visst bli, man blir riktigt orolig när man hör väderleksrapporterna. Här i Gävle hade vi "stora snöovädret" tror det var -97 och vi bodde som i en belägrad stad. Det kan vi vara utan:)

    Vilken söt vovsing du har, man riktigt ser den bedjande blicken! Matte släpp ut mig!

    Ha det skönt i inomhusvärmen!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Oj vad mycket snö ni har fått!
    Här har det snöat i drygt ett dygn, men det är så små flingor så det har inte blivit så jättemycket än.
    Jobbigast är nästan blåsten här; snön kommer inte ovanifrån, utan på
    tvären!
    Må så gott,
    Maria

    SvaraRadera
  11. Ja nu har vi väl fått snö så det räcker för ett lååångt tag framöver, men här snöar det även idag. Tycker det räcker nu!!!!

    Kram Marie

    SvaraRadera