fredag 24 december 2010

God Jul till er alla...


Hoppas ni får en riktigt mysig Julafton.

Trafiken är nog ett problem för de flesta idag. Här har vi -15 grader och det snöar rejält, fastän solen försöker ta sig igenom. Vackert? Javisst, men inget vidare för de som ska ut och resa. Vår familj är utspridd över halva landet, så man sitter lite med oro i magen att alla ska komma fram dit dom ska...

I förrgår hade vi födelsedagsfirande. Då fick födelsebarnet den här fina buketten med vita tulpaner och små, vita hyacinter. Då hade vi också lite julklappsbyte med dottern, som nu ska åka hem till sitt efter några dagar i föräldrahemmet med mys och hästpyssel.

Imorgon, Juldagen, ska vi ha vårt "stora" julfirande, som ändå är en light-version. Just nu puttrar den lilla skinkan på spisen. Sen ska potatisen till Jansson skalas. Sill på burk, lätt som en plätt. Sen slänger jag ihop en Kanelbulle-kaka, favoriten. Passar utmärkt tillsammans med pepparkakor till julfikat. Det här är lagom "soft" tycker jag... Huvudsaken att man träffas och umgås.

Måste också passa på att tacka för alla rara kommentarer som jag får. När jag började blogga, kunde jag inte föreställa mig att nån ville läsa den, men där hade jag fel. Så många trevliga blogg-vänner jag fått.

Må så gott och kör försiktigt om ni ska ut.

God Jul!

9 kommentarer:

  1. En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig. Njut och mys nu
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Vill önska dig en riktig God Jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Vill önska dig och de dina en riktigt skön fortsättning på julhelgen.

    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Ville bara titta in och önska dig god fortsättning! Här har vi haft en härlig slappar-dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. God fortsättning och gott slut innan det nya året träder in.

    SvaraRadera
  7. Hej goa du, Vill bara titta in och önska dig ett riktigt gott nytt år. Med massor av kärlek och annat gott..... kram Jeanette

    SvaraRadera
  8. Hoppas julhelgen varit skön, har vräkt i mig skumtomtar nu i tre dagar så det är tur att det snart är vardag igen, ha en fin fortsättning, kramen

    SvaraRadera
  9. I am so very glad to have met you through blogging! I look forward to next year!
    God Bless,
    Kathy

    SvaraRadera