onsdag 1 december 2010

Lite ommöblering på väggarna...

Äntligen kom jag mig för att ta ner det gamla uret som hängt i köket i snart 20 år.
Visst låter det hemskt länge....? Här hemma blir saker o ting ofta kvar ett tag.
Vi är liksom lite kända i släkten, att vi sällan möblerar om.
Så istället kom den nya klockan upp. Märkligt det känns att titta på den,
 när man är van att se samma gamla ur, år ut och år in.
Och så mina loppisfynd från i lördags. Var på en sån där tillfällig loppis.
Det var ett av dom bättre loppisar jag varit på, kan jag säga.
Kunde köpt hur mycket som helst, tror jag.

Nu ska det bli lite ordning på tidningarna och papper i de här fina hållarna.
Jag köpte en tidskriftshållare i tråd också, som jag har bredvid min favoritfåtölj.
Och så hittade jag lampan där på  loppisen, som jag tänkt inhandla
 på Ikea vid nästa besök. Jag sparade 269 kr och fick dessutom en glödlampa med.


Nu väntar nog ännu en iskall natt. Vi hade ner till -29 natten som var, och det var lite kylslaget på morgonkulan. När vi sattte på morgon -TV så ser vi att vår lilla by hade haft kallast i hela landet.
Ryktet om kylan hos oss i Sverige har t o m spridit sig till USA.
Min blogg-vän Kathy  A Delightsome Life berättade att hon hört om våra härliga
vintertemperaturer på nyheterna. Men dom har tornado-varningar, och det skulle
jag verkligen inte ha. Det räcker med klass 2-varning här.
Kathy ska ha ett stort Victoria Christmas Blog Party
den 6 december, och jag hoppas jag hinner åstadkomma nåt
att bidra med. Jul känns avlägset, det är mest kyla
och snö som mina tankar kretar kring nu.
Kör försiktigt om ni ska ut i trafiken.



19 kommentarer:

  1. Ja tänk hur de kan va :).. jag gillar visserligen att möblera om .men det är inte lätt i det lilla hus vi har.. 100 kvm.. men men kör runt på lite småmöbler och en och annan sak..som du skriver..ibland så sitter liksom grejerna kvar väldigt länge..man blir så att säga hemmablind.. Fina fýnd du gjort och fint blev det.. kallt har jag men du har då kallare:).. snö har jag väldigt lite men du har dessstå mer ser jag..hm.. jaja .nu är det snart ledig dag för mej jobbat två efter att ha varit hemma i en vecka för den evinnerliga hostan.. som aldrig ger vika...sitter och sover på nätterna..för ligga ner se de går icke.. så en natt till i soffkroken blir det . ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Jag är nog känd för precis tvärt om, ändrar om hela tiden. Nu julas det till max här, både ute och inne... Men har ni mest snö och nu kallast också!! Hoppas du kan hålla värmen inne?!! Ha en fin dag i kylan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hihi, nu fick jag fnissa "kända i släkten för att inte möblera om" du kan du:)

    Nya klockan blev i vart fall jättefin och sådana där tidningssamlare skulle behövas här!! Här är man nämligen känd för att samla tidningar på köksstolar och köksbord:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Det var kallt du. El kostnaden kommer att skjuta i höjden precis som förra året tror jag, det är inte roligt, då hade vi dessutom bara 16-17 grader inne (nackdelen med ett hus?). Vackert är det däremot.

    SvaraRadera
  5. Köld rekord alltså, vi låg nog onte långt efter..nu har det kravlat sig upp till -10, rena värmeböljan alltså och du....lyllos dig, vilka härliga fynd, skulle jag inte haft något emot att ha här, ha en skön kväll i stugvärmen, kram

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Man blir glad av att göra fynd.
    Idag har vi haft rimfrost, det har varit så vackert ute.
    Ikväll ska jag också åka till KSS och för då går jag på mitt nattskift.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Hejsan.. jo då man säger nog deg mer än smet.. mina skorpdegar blir inte så kletiga .. så testa nån du.. det är så kul att baka.. ha de gött..kram.Pia

    SvaraRadera
  8. Jag tänker på dig när jag är ute och går i skogen.Jag tycker vi har mycket snö och kyla här,men jag förstår att det är så mycket mer hos dig.Nu har vi trampat upp lite stigar i skogen,så det är väl lagom att det börjar snöa igen...
    Fin klocka. Och bra loppisfynd må jag säga. Då känner man sig nöjd.
    Visst är det roligt att ändra om lite.

    Ha det bra i bistra vintern!
    Kram margareta

    SvaraRadera
  9. Hej i stugan!

    Igen.. Ja, för nu gör jag ett nytt försök att komma med..

    Supersnygg lampa!! Kul till det priset.. Va?!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Tittar bara in för att önska dig en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Du kommer vara vältrimmad till badsommaren av allt skottande ;-)
    Ha en skön kväll!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Men hjälp va mycke snyggt,vill ha!!!!!!!
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  13. 29 minus grader! Hjälp och jag som klagade att vi hade 20. Tänk om det fortsätter så här varje vinter,va ledsen jag skulle vara.
    Vilket klipp med lampan!
    // Jenny

    SvaraRadera
  14. Ha ha, känner igen mig där. Är inte heller den som möblerar om och ändrar i onödan...dock blir det ju oftare ändring hos mig då jag flyttar så ofta! ;p

    Härlig loppis ni har varit på, vilka snygga grejer du har i ditt kök.

    En bra tidning + Ben & Jerrys kan ju knappast bli bättre.

    Önskar dig en mysig andra advent!
    Kram.

    SvaraRadera
  15. Hello, checking in - wow! looking at your pictures of the snow remind me of blizzard days in Ohio - and of pictures of me and my sisters as toddlers trying to find my dad as he shoveled the walk! We were two pink and red snowbunnies crying :)
    Keep warm and safe,
    Kathy

    SvaraRadera
  16. Det stämmer, det är marschallhållare som du såg, titta in och ta jullotter...tävling igen, hej och hå, kramen

    SvaraRadera
  17. Smart ändå att sätta nya klockan på samma ställe som den gamla.
    Jag flyttade vår väggklocka i köket för några år sedan, och jag vet inte hur lång tid det tog innan jag slutade leta efter klockan på den "gamla" väggen.
    Snacka om att man går på gamla vanor:-)
    Fina loppisfynd du har gjort!
    Ha det så gott i kylan!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  18. Stackare du börjar väl att längta till våren redan.
    Här kom det över 1 dm i går natt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Min mailbox har lagt av, Tack för ditt inlägg hos mig, det är alltid lika kul att höra dina kommentarer, du är duktig på att hinna med alla.............sköt om dig!

    SvaraRadera